دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 81259
منبع : خبرگزاری فارس

پذیرش 4 هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم گفت: در 6 مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان حدود چهار هزار نفر دانشجو در سال جاری پذیرفته شده اند.
پذیرش 4 هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم
پذیرش 4 هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم
به گزارش قم نیوز محمد حسن نادری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به پذیرش دانشجو دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار کرد: در 6 مرکز دانشگاه علمی کاربردی در استان قم حدود چهار هزار نفر پذیرش دانشجو در مهرماه داریم.

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه مهارت محوری و نه مدرک محوری است ادامه داد:  در 57 رشته تحصیلی در مراکز علمی کاربردی استان قم در سال جاری پذیرش دانشجو خواهیم داشت، هر کدام از مراکز ماموریت خاصی دارند که مطابق با سیاست ماموریت محوری وزارت علوم است و رشته‌های مراکز علمی کاربردی استان در هر مرکز متفاوت از مرکز دیگر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم افزود: چهار رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی برای نخستین بار در سال جاری در مراکز این دانشگاه در استان خواهیم داشت که از جمله آن کاردانی خبرنگاری و کارشناسی حرفه ای هنرهای دیجیتال با گرایش گرافیک است.

نادری رشته‌های جدید دانشگاه علمی کاربردی را مطابق با نیازهای استان قم دانست و تصریح کرد: پذیرش در رشته‌های این دانشگاه در سال جاری بیشتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: دو مرکز خصوصی دانشگاه علمی کاربردی در سال جاری برای نخستین بار در استان قم پذیرش دانشجو دارند، پیش از این مرکز خصوصی دانشگاه علمی کاربردی در استان نداشتیم. دو مرکز خصوصی دیگر از استان قم نیز موافقت اولیه را گرفته اند و در مرحله تکمیل مدارک هستند و درخواست‌های دیگر برای ایجاد مراکز خصوصی علمی کاربردی در استان قم ارائه شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم افزود: مراکز خصوصی این دانشگاه در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و بازرگانی هستند و هدف از تاسیس آنها گسترش روابط بین دانشگاه و بخش صنعت است.

نادری داشتن محیط کار واقعی را شرط پذیرش برای تاسیس مرکز علمی کاربردی دانست و تصریح کرد: هدف از این مساله این است که دانشجویان درس‌های عملی خود را در محیط کار واقعی بگذرانند.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی استان قم خاطرنشان کرد: برگزاری دو رویداد شتاب در حوزه‌های گردشگری و سوهان در استان را در دستور کار بوده و با توجه به اینکه محور توسعه استان قم گردشگری مذهبی است این استان ظرفیت بالایی در زمینه سوهان دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم افزود: برای پنجمین سال متوالی مرحله نهایی جشنواره قرآن دانشگاه علمی کاربردی کشور در استان قم برگزار می‌شود.

نادری سطح بندی مراکز را از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و تصریح کرد: دو مرکز علمی کاربردی در استان قم توانستند که سطح کیفی خودشان را ارتقاء بدهند.

وی ادامه داد: از خصوصیات دانشگاه علمی کاربردی مساله محور بودن، شغل محور بودن و متناسب بودن با ظرفیت استان است، به عنوان مثال رشته گردشگری را در استان قم دایر کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بومی هستند و مشکلاتی مثل خوابگاه را نداریم افزود: شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمتر است و امکان کار و تحصیل همزمان برای دانشجویان ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک اشتغال و کارآفرینی را با همکاری پارک علم و فناوری برگزار کردیم، هدف مشاوره تخصصی شغلی در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceow8v.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما