چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : 81306
منبع : خبرگزاری مهر

تصویب ۲۴۴ مصوبه برای حمایت از تولید ملی در قم

قم نيوز : استاندار قم گفت: با توجه به اهمیت حمایت از تولید ملی تاکنون ۲۴۴ مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به تصویب رسیده که ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.
تصویب ۲۴۴ مصوبه برای حمایت از تولید ملی در قم
تصویب ۲۴۴ مصوبه برای حمایت از تولید ملی در قم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاح فاز اول مجتمع تولیدی فیبر نوری نیرا که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد، افزود: از اولویت‌های مهم استان قم توجه به تولید و رونق آن است و در این زمینه تاکنون ۲۴۴ مصوبه تصویب و ۱۸ جلسه اصلی و ۳۱ جلسه در کمیته‌های فرعی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شده است.

وی افزود: هم‌چنین مدیران اجرایی قم یک هفته در میان این جلسات را برگزار و یک روز در هفته را برای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اختصاص داده‌اند.

به گفته استاندار قم، مدیران اجرایی استان قم برای رونق تولید و رفع موانع پیش روی تولید ملی عزم جدی دارند.

تأکید بر رفع مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت ۲۲ ساله این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جزو نخستین مناطق اقتصادی کشور بوده و اکنون ۲۲ سال از فعالیت اقتصادی آن می‌گذرد و همیشه مورد حمایت مدیران اجرایی استان از جمله استاندار است.

سید مهدی طباطبایی افزود: موانعی بر سر راه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران وجود دارد که باید رفع شود ازجمله تصویب مصوبه‌ای که در فروردین‌ماه به تصویب سران ۳ قوه رسیده است یکی از این مشکلات استرداد مالیات بر ارزش افزوده است که بسته شده و آن را به بانک مرکزی موکول کرده‌اند ولی بانک مرکزی در این زمینه دستورالعملی را که باید بنویسد را ننوشته‌ است.

به گفته وی، باید این مصوبه حل شود و مشکلات تولیدکنندگان حل و فصل شود همچنین بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کالای صادر شده در گمرک مانده و هنوز بازنگشته‌اند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch-xn6.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما