چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 81313
منبع : خبرگزاری مهر
فرمانده انتظامی قم خبر داد؛

انهدام ۱۰ باند سرقت در قم/ دستگیری سارق ۲۰۰ رأس دام

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به انهدام ۱۰ باند بزرگ سرقت در قم، ارزش اموال مسروقه کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال بیان کرد.
انهدام ۱۰ باند سرقت در قم/ دستگیری سارق ۲۰۰ رأس دام
انهدام ۱۰ باند سرقت در قم/ دستگیری سارق ۲۰۰ رأس دام
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به کشفیات پلیس آگاهی استان قم، اظهار داشت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان در ماه اخیر ۱۰ باند بزرگ سرقت در قم شناسایی و متلاشی شد.

وی اضافه کرد: در این رابطه ۳۴ نفر دستگیر و در مجموع به ۲۰۰ فقره سرقت اعم از کیف بازکنی، کابل برق، مغازه، منزل، خودرو و اماکن خصوصی شامل کارگاه و کارخانه اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان قم ارزش اموال مسروقه کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این سرقت‌ها باعث کاهش احساس امنیت شهروندان و زائران شده بود که بحمدالله با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان طی چندین عملیات ضربتی افراد شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از دستگاه قضائی و اعضای شورای تأمین استان، ادامه داد: با توجه به استمرار طرح‌ها و عملیات‌های پلیسی در قم، این نوید را به مردم استان خواهم داد که به فضای امن قم خدشه‌ای وارد نشود.

سردار آقاخانی با بیان این که امسال در موضوع افزایش سرقت، استان قم رتبه بیست و نهم کشور را به خود اختصاص داده و این روندی مثبت است، تأثیر تشکیل کمیسیون مبارزه با سرقت در استانداری قم و همچنین کمک دیگر دستگاه‌ها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد.

سارق ۲۰۰ رأس دام در قم دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان قم همچنین اظهار داشت: در پی وقوع سرقت ۲۰۰ رأس دام از یک دامداری در یکی از روستاهای قم، بلافاصله دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با برنامه ریزی‌های انجام شده در روند تحقیقات تخصصی کارآگاهان و انجام اقدامات پلیسی، سارق احشام در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضائی، طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار آقاخانی افزود: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی بوده اما سرانجام با شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشوده و به سرقت ۲۰۰ رأس گوسفند در نبود نگهبان قلعه به ارزش بیش از ۶ میلیارد ریال اعتراف که در نهایت پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی استان شد.

وی در پایان با اشاره به این که نیروی انتظامی برای افزایش احساس امنیت در جامعه و احقاق حقوق شهروندان به ویژه اقشار ضعیف به صورت شبانه روزی در تلاش است، از مردم خواست هرگونه اخبار و اطلاعات پیرامون انواع جرائم را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

سارق به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کرد

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری یک سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم طی تحقیقات پلیس به ۵۰ فقره انواع سرقت در قم اعتراف کرد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: با تلاش مأموران پاسگاه انتظامی جعفرآباد قم، یک سارق حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم با بیان این که متهم ۲۷ ساله متأهل بوده و اعتیاد شدیدی نیز به مواد افیونی شیشه دارد، تصریح کرد: نامبرده با چهره‌ای موجه، ضمن آشنایی با افراد مختلف و ایجاد طرح دوستی، محل‌هایی را از قبل شناسایی و در نبود مالک اقدام به سرقت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه شامل موتورسیکلت، دوربین مدار بسته، تلفن همراه، وسایل برقی، ابزارآلات نجاری و جوشکاری، پمپ آب، کولرهای گازی و آبی و همچنین قطعات خودرو و موتورسیکلت کشف شد.

سرهنگ جعفریان گفت: متهم طی تحقیقات در مجموع به ۵۰ فقره سرقت از منازل، اماکن دولتی و خصوصی شامل کارخانجات و کارگاه و نیز سرقت از مزارع و باغات اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: در نهایت نامبرده به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmmdc.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما