چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : 81317
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
دبیر انجمن سواد رسانه طلاب:

حرکت رسانه رسمی حوزه همراه با تحولات روز است

قم نيوز : طلبه فعال رسانه ای با اشاره به فعالیت خبرگزاری حوزه گفت: امروزه ما شاهد حضور یک خبرگزاری به معنای واقعی کلمه در حوزه های علمیه هستیم که کمتر سوژه خبری حوزوی و دینی در قم و یا در شهرستانها از قلم و دوربین خبرنگاران متعهد آن جا می افتد.
حرکت رسانه رسمی حوزه همراه با تحولات روز است
حرکت رسانه رسمی حوزه همراه با تحولات روز است
به گزارش قم نیوز عباسعلی متولیان با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر حوزه علمیه به ابزار های جدید اطلاع رسانی  در عصر حاضر، فعالیت رسانه رسمی حوزه را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه های علمیه از دیرباز علی رغم آنکه همیشه کانون تحولات مهم در عرصه های علمی، سیاسی و فرهنگی بوده و مراجع و روحانیون تاثیرات مهمی در اوضاع جهان اسلام و داخل کشور عزیزمان داشته اند، اما یکی از ضعف های قدیمی در حوزه ها نبود یک رسانه قوی، عدم اطلاع رسانی شفاف و بی خبری از اتفاقات درون حوزه ها و مراکز علمی حوزوی بوده است.

دبیر انجمن سواد رسانه طلاب بیان داشت:  در این بین اما خبرگزاری حوزه اگرچه سالیانی است در این باره فعالیت می کند، اما در دوران مدیریت آیت الله اعرافی بر حوزه های علمیه و روی کار آمدن تفکر جدید و بروز در رسانه رسمی حوزه، این دغدغه بسیار کمتر از قبل شده است.

وی افزود: امروزه ما شاهد حضور یک خبرگزاری به معنای واقعی کلمه در حوزه های علمیه هستیم که کمتر سوژه خبری حوزوی و دینی در قم و یا در شهرستانها از قلم و دوربین خبرنگاران متعهد آن جا می افتد.

این طلبه فعال رسانه ای بیان داشت:  تعهد مدیران و خبرنگاران این رسانه خبری بدین معنا است که هم به آرمان های انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه پای بند هستند، هم تلاش می کنند اصول حرفه ای خبری را رعایت کنند، و هم سعی دارند در فعالیت رسانه ای خود علی رغم مشکلاتی که از حیث مادی و کمبود امکانات دارند، اما همراه با تحولات روز حرکت کرده و بخوبی از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده کنند؛ به نحوی که حضوری فعال در غالب شبکه های اجتماعی دارند و به تولید محتوای چند رسانه ای جذاب در آنها می پردازند.

متولیان  ادامه داد: مضاف بر اینها باید به پرداختن این رسانه خبری حوزه به عرصه های کمتر پرداخته شده ای همچون مباحث مربوط به رسانه ها مانند سینما و تلویزیون، اخبار بانوان، اخبار بین الملل، اخبار حوزه های شهرستانها، همکاری با رسانه ملی در بازتاب اخبار حوزوی و اضافه نمودن زبان های جدید همچون زبان فرانسه اشاره نمود.

دبیر انجمن سواد رسانه طلاب  گفت: اگرچه امید می رود این خبرگزاری در پی ریزی رسانه ای بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، انتشار خبر خوب و امیدآور، پوشش رسانه ای فعالیت طلاب نخبه و موفق قرآنی، علمی، هنری، جهادی، تبلیغی، ورزشی و .. به عموم مردم و همچنین انتقال مشکلات تحصیلی و معیشتی طلاب به مدیران حوزوی و دولتی تلاش بیشتری نماید.

وی در پایان بیان داشت: باید از فعالیت های مدیران و خبرنگاران خبرگزاری حوزه تقدیر نمود و آرزو نمود که ان شاء الله در مسیر خدمت فرهنگی، رسانه ای به اهداف بلند انقلاب اسلامی و در راستای تشکیل جامعه مهدوی و ظهور حضرت حجت (عج) بیش از پیش موفق باشند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjateo.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما