پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 81327
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز قم:

۲۶ طرح توسط خیران مدرسه ساز قم در دست ساخت است

قم نيوز : مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز قم گفت: در حال حاضر ۲۶ طرح با ظرفیت ۱۹۵ کلاس درس و حدود ۵۲ هزار مترمربع زیربنا توسط مجمع خیران مدرسه ساز این استان در دست ساخت است.
۲۶ طرح توسط خیران مدرسه ساز قم در دست ساخت است
۲۶ طرح توسط خیران مدرسه ساز قم در دست ساخت است
به گزارش قم نیوز سید ناصر علایی طباطبایی افزود: تعداد پنج طرح تیرماه امسال کلنگ زنی شد و در مراحل ابتدایی کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: چهار یا پنج طرح برای سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش می شود و تعداد آن پایان مردادماه جاری با مشخص شدن درصد پیشرفت طرح ها، اعلام خواهد شد.

وی با بیان این که میانگین هزینه ساخت هر مدرسه حدود ۱۸ میلیارد ریال است، ادامه داد: ۶ طرح روستایی و ۲۰ طرح نیز شهری می باشد و در حال حاضر بیشتر مدارس خیرساز در مناطق پرجمعیت از جمله شهرک پردیسان و بلوار شهدای ۱۵ خرداد احداث می شود.

اعلایی بیان کرد: با توجه به اهمیت کارآفرینی در زمان حاضر، توجه به ساخت و توزیع و همچنین تجهیز هنرستان ها از دغدغه های مهم اعضای مجمع خیران مدرسه ساز است.

وی افزود: یکی از طرح هایی که امسال توسط مجمع در دست ساخت است، هنرستان می باشد و در سال های آینده تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که ۶۰ تَن از اعضای مجمع خیران مدرسه ساز قم خانم ها هستند، اضافه کرد: ساخت مدارس مشارکتی از برنامه های در دست اقدام مجمع می باشد و در این راستا از مشارکت خانم ها در مراحل ساخت بهره خواهیم برد.

اعلایی تشکیل مجمع خیران جوان را از دیگر برنامه های در دست اقدام عنوان و بیان کرد: در این راستا از توانمندی ها و فکر دانش آموزان علاقه مند استفاده خواهیم کرد و این مجمع تا اردیبهشت ماه سال آینده در بیست و دومین جشنواره خیران مدرسه ساز تشکیل می شود.

مجمع خیران مدرسه ساز قم در سال ۱۳۷۷ تشکیل شده است و بیش از  ۵۰۰ عضو دارد.

بیش از ۴۰ درصد فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی این استان توسط مجمع خیران مدرسه ساز احداث شده است و در این راستا تاکنون ۲۶۵ مدرسه با سه هزار و ۸۸ کلاس درس و زیربنای ۴۰۶ هزار مترمربع توسط خیران در قم ساخته شده است.

تاکنون ۴۱ باب نمازخانه با ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا، ۱۱ سالن ورزشی با ۹ هزار مترمربع زیربنا، ۱۰ کارگاه، آزمایشگاه و کتابخانه با زیربنای چهار هزار مترمربع نیز توسط خیران ساخته شده است.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdca0ena.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما