پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 81334
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس جهاد کشاورزی:

۲۷ طرح کشاورزی به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۲۷ طرح کشاورزی بااعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری خواهد رسید.
۲۷ طرح کشاورزی به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد
۲۷ طرح کشاورزی به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، برای ۱۵۱ تن به‌صورت مستقیم و ۲۸۰ تن غیرمستقیم، فرصت شغلی به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: بر اساس راهبردهای تعیین‌شده در بخش کشاورزی،‌ محور سرمایه‌گذاری برای توسعه هرچه بیشتر این حوزه، باید بخش خصوصی باشد که در همین رابطه سرمایه‌گذاری اصلی برای بهره‌برداری از طرح‌های یادشده،‌ از این طریق تأمین‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولتی برای بهره‌برداری از طرح‌های حوزه کشاورزی اختصاص‌یافته که در ایام هفته دولت، آیین افتتاح آن با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار خواهد شد.

پورمیدانی گفت: این طرح‌ها در بخش آب‌وخاک،‌ باغبانی و توسعه گلخانه،‌ دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی استان را فراهم خواهد ساخت.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم نیز گفت:‌ طی هفته دولت،‌ گزارش عملکرد بخش‌های مختلف سازمان توسط مدیران ارشد از طریق رسانه‌ها به مردم ارائه  می شود.

علی قاسمی ورجانی افزود: دیدار مسئولان سازمان جهاد کشاورزی با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی مزار مطهر ایشان و همچنین گفت‌وگوی مستقیم با بهره‌برداران و تشکل‌های فعال بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته دولت است.

دوم تا هشتم شهریور هم‌زمان با سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نام‌گذاری شده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci5pav.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما