پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 81343
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله مکارم شیرازی: احداث فرودگاه در قم ضروری است

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به حضور گسترده زائران داخلی و خارجی در قم، احداث فرودگاه در این شهر را ضروری دانست.
آیت الله مکارم شیرازی: احداث فرودگاه در قم ضروری است
آیت الله مکارم شیرازی: احداث فرودگاه در قم ضروری است
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار استاندار قم با وی، با بیان ویژگی‌های ممتاز استان قم، اظهار داشت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و تاریخچه کهن قم از حضور علمای بزرگ، در کنار مرکزیت قم در کشور، ظرفیت‌هایی برای قم ایجاد کرده است تا میزبان زائرین و مسافرین داخلی و خارجی باشد و این مهم ضرورت احداث فرودگاه در قم را دوچندان می‌کند.

وی سابقه تاریخی قم در طول انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: قم زادگاه و سرچشمه انقلاب است و این انقلاب با برنامه ریزی از قم به ثمر نشست، تشیع سابقه تاریخی طولانی از زمان ائمه معصومیه علیهم السلام در قم دارد و این ویژگی‌ها، توجه بیش از پیش مسئولین کشور به توسعه قم را ضروری می‌سازد.

احداث شهرک زائر در قم

استاندار قم نیز در این دیدار، ضمن تبریک و تهنیت بمناسبت ایام مبارک دهه امامت و ولایت و نیز در پیش بودن هفته دولت، با اشاره به وضعیت طرح‌ها و برنامه‌های توسعه محور در قم، اظهار کرد: مدیریت استان برای ارائه خدمات بهتر به زائرین و مجاورین در قم، تمام امکانات را بسیج می‌کند تا تحت مدیریتی واحد، شاهد ثمراتی در شأن قم باشیم.

وی پیگیری مسائل مرتبط با احداث فرودگاه قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پیگیری‌های لازم در راستای رفع موانع موجود فرودگاه در حال انجام است.

احداث شهرک زائر در قم از موارد دیگری بود که سرمست به آن اشاره و تصریح کرد: با حمایت دولت و اختصاص زمین جهت ساخت شهرک زائر، مطالعات لازم در حال انجام است تا برای جذب مشارکت سایر استان‌ها در ساخت زائرسرای مختص به هر استان در این مکان اقدام شود.

تأکید بر ثبت معنوی مراسم نیمه شعبان

استاندار قم همچنین با تأکید بر ثبت معنوی مراسم نیمه شعبان با عنوان بزرگ‌ترین اجتماع مهدی یاوران در سطح کشور، ادامه داد: معاونین استانداری قم، مأمور شده‌اند تا برای برگزاری این مراسم در مناسبت‌های مذهبی هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها را ایجاد کنند.

سرمست در ادامه با آیت الله محقق داماد و حجت الاسلام محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم‌ دیدار و ضمن تبریک ایام عید غدیر و هفته دولت، در رابطه با مسائل استان گفتگو کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcippav.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما