پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 81348
منبع : خبرگزاری تسنیم

امام موسی‌کاظم(ع) در سخت‌ترین دوران دست از ترویج دین برنداشت

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام موسی کاظم(ع) درزمانی که زندان بودند نیز دست از ترویج معارف دینی برنداشتند و ۱۴ نفر از شاگردان خاص این امام همام در دستگاه هارون حضور داشتند و امام به آن‌ها دستور می‌داد و فعالیت می‌کردند ولی هارون مطلع نبود.
امام موسی‌کاظم(ع) در سخت‌ترین دوران دست از ترویج دین برنداشت
امام موسی‌کاظم(ع) در سخت‌ترین دوران دست از ترویج دین برنداشت
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ممدوحی اظهار داشت:اگر مجموعه حرکات و سکنات 14 معصوم را در نظر بگیریم به این موضوع دست پیدا می‌کنیم که آن روز که ائمه(ع)جنگیدند و همچنین ولایت را ترویج کردند تنها رضای الهی را مدنظر قراردادند.

وی با اشاره به فعالیت اهل‌بیت(ع) برای ترویج دین در جامعه افزود: این موضوع که امیرالمؤمنین(ع) خانه‌نشین شد و در جنگ صفین و نهروان حاضر شد و امام موسی کاظم(ع) به زندان رفت هرکدام با توجه به زمان معضل را حل کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:رفتار اهل‌بیت(ع) رفتاری است که به بشر تا قیامت الگو می‌دهد و اینکه هر وقت به‌ضرورت زمان چه اقدامی باید انجام داد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکهامام موسی کاظم(ع) درزمانی که زندان بودند نیز دست از ترویج معارف دینی برنداشتند،ابراز کرد: 14 نفر از شاگردان خاص این امام همام در دستگاه هارون حضور داشتند و امام به آن‌ها دستور می‌داد و فعالیت می‌کردند ولی هارون مطلع نبود.

آیت‌الله ممدوحی خاطرنشان کرد:قدرت‌های پوشای زمان بسیار کوچک‌تر از آن هستند که نسبت به موضوعی که خدا روی دوش اهل‌بیت(ع) گذاشته خلل و مشکلی ایجاد کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjs0j.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما