پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : 81356
منبع : خبرگزاری فارس

افتتاح 50 پروژه اقتصادی همزمان با هفته دولت

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: 50 پروژه اقتصادی با اشتغال زایی برای هزار و 50 نفر به مناسبت هفته دولت در استان قم افتتاح خواهد شد.
افتتاح 50 پروژه اقتصادی همزمان با هفته دولت
افتتاح 50 پروژه اقتصادی همزمان با هفته دولت
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به عملکرد کارگروه‌های اقتصادی استان قم اظهار کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه تنظیم بازار و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان تصمیماتی زیاد اتخاذ شده و جهت گیری فعالیت‌ها در استان قم در سال رونق تولید، حفظ واحدهای تولیدی و احیای واحدهای راکد است.

وی ادامه داد: 21 واحد صنعتی در استان قم با اشتغال 501 نفر در سال گذشته احیا شدند و امسال هم شاهد احیای 11 واحد تعطیل  دیگر در استان بودیم که احیای این واحدها بیش از 80 فرصت شغلی به وجود آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: سیستم بانکی استان در سال گذشته هزار و 126 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت، بخش کشاورزی و بخش گردشگری  پرداخت کرد، همچنین شاهد پرداخت 108 میلیارد تومان تسهیلات نیز براساس قانون اشتغال پایدار روستایی در روستاهای قم بودیم.

غضنفری با اشاره به عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم اظهار کرد: 34 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال جاری به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد و به صور مرتب گزارش عملکرد این پروژه‌ها در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد:در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان در خصوص بحث تامین مواد اولیه، مشکلات ارزی و مشکلات مالیاتی تصمیماتی اتخاذ و بخشی از مشکلات تولیدکنندگان رفع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان هر هفته با حضور استاندار قم برگزار می‌شود و جلسات ستاد یک هفته در میان در محل واحدهای تولیدی است.

غضنفری با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی در استان قم اظهار کرد: در زمینه کالاهای اساسی کمبودی در استان نداریم، مصرف سالیانه گندم در قم 120 هزار تن است که تولید استان 11 هزار تن است و مابقی را از استان‌های دیگر تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: 50 پروژه اقتصادی با اشتغال زایی برای هزار و 50 نفر به مناسبت هفته دولت در استان قم افتتاح خواهد شد که هفت پروژه مربوط به بخش گردشگری و 17 پروژه مربوط به بخش صنعت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: در مرحله معرفی استان به سرمایه گذاران هستیم و برگزاری همایش سرمایه گذاری در قم در آبان ماه سال جاری با محوریت بخش خصوصی در این راستا است. فرصت‌های سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است و به دنبال معرفی فرصت‌ها و مشوق‌ها در این زمینه به سرمایه گذاران هستیم.

غضنفری سرمایه گذاری را جریان سیال دانست و تصریح کرد: سرمایه گذار در جایی که با موانع مواجه شود، محل را ترک خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: براساس رتبه بندی در کشور، دستگاه‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری استان قم رتبه تک رقمی دارند، ولی این وضعیت مطلوب ما نست.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه نوآوری مکانی است که ایده‌ها تجاری می‌شوند و ایجاد این کارخانه نیاز به سوله مسقف دارد، چندین مکان برای ایجاد کارخانه در مناطق مختلف قم پیشنهاد شده است که باید یک مکان انتخاب شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcce1q4.2bqsp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما