پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 81357
منبع : خبرگزاری تسنیم

مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌فکری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی است

قم نيوز : سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان قم تشکیل و در آن بر هم‌افزایی و هم‌فکری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید شد.
مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌فکری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی است
مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌فکری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی است
به گزارش قم نیوز سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مسئولان و مدیران استانی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه، محمود نوربخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم اظهار داشت: ذیل شورای برنامه‌ریزی استان چهار گروه به ما پیشنهاد داده‌شده و ذیل این چهار گروه، چهار گروه کاری نیز تشکیل‌شده است.

در این جلسه، فرماندار قم با انتقاد از نادیده گرفته شدن نقش شهرستان در تصمیم‌گیری‌های استان اظهار داشت: در سطوح پایین‌تر بخش‌ها و شهرستان را نمی‌توان نادیده گرفت و باید  اتفاقاتی که در کف جامعه رخ می‌دهد هم مدنظر قرار گیرد.

مرتضی حیدری افزود: یک نفر باید تصمیمات را در کف جامعه در شهرستان و بخش‌ها جمع‌بندی کرده و تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شود، اما به دلیل نپرداختن به مسائل شهرستان و بخش‌ها در امور بانوان و اجتماعی بحث‌ها ناقص می‌ماند.

فرماندار قم ابراز کرد: موضوعات متعددی وجود دارد که در بخش‌ها وادارات مختلف به آن‌ها پرداخته می‌شود اما نقش فرمانداری از ابتدا در چهار کارگروه زن و خانواده نادیده گرفته‌شده است.

سپس سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به تشکیل دفتر امور بانوان ذیل گروه کاری زنان و خانواده اظهار داشت: این گروه کاری شامل گروه کاری اصلی و فرعی است، برای این گروه کاری صاحب‌نظرانی هم پیشنهاد داده‌ایم که به‌عنوان کارشناس از آن‌ها بهره‌مند می‌شویم.

زمانی با اشاره به حضور و فعالیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در گروه کاری زنان و خانواده گفت: دانش، بینش و نگرش و یگانه  همراز زندگی دو سمنی هستند که پیشنهاد می‌شود ذیل گروه کاری زن و خانواده حضورداشته باشند.

وی با بیان شرح وظایف کمیته تحکیم خانواده و ازدواج ابراز کرد: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه ازدواج و تحکیم خانواده، تقسیم وظیفه بازه زمانی در زمینه آموزش‌های مربوط به ازدواج و تحکیم خانواده، برنامه‌ریزی جهت نکوداشت هفته ازدواج و ارزیابی و نظارت بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی ازجمله وظایف این کمیته هستند.

در پایان جلسه سرپرست اداره کل بهزیستی قم با بیان اینکه اعتیاد آسیب نخست استان از دید بسیاری است، اظهار داشت: اولویت‌های اصلی گروه کاری  این شد که آسیب‌های اجتماعی ازجمله خشونت خانگی به‌عنوان اولویت قرار بگیرند.

هادی کریمی اصل افزود: طلاق، اعتیاد، خشونت خانگی، کودکان کار و خیابان و آسیب‌های نوپدید ازجمله اولویت‌های گروه کاری آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌فکری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5s0j.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما