جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 81360
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

ممنوعیت ذبح حلال در بلژیک به بهانه حمایت از حقوق حیوانات

قم نيوز : درحالی که ذبح حلال بدون استفاده از ماده بیهوشی در منطقه فلاندرز در بلژیک ممنوع شد، منطقه فرانسوی زبان والونیا نیز قرار است به این قانون بپیوندند.
ممنوعیت ذبح حلال در بلژیک به بهانه حمایت از حقوق حیوانات
ممنوعیت ذبح حلال در بلژیک به بهانه حمایت از حقوق حیوانات
به گزارش قم نیوز منطقه فرانسوی زبان والونیا در بلژیک در اول سپتامبر، دومین منطقه در این کشور خواهد بود که ذبح حلال و کوشر (ذبح مجاز برای یهودیان) دام ها بدون بیهوشی را ممنوع خواهد ساخت.

این قانون ممنوعیت نخست در منطفه فلاندرز در بلژیک از جمله شهر مرکزی بروکسل به تصویب رسید و در روز نخست سال نوی میلادی 2019 به اجرا گذاشته شد و هر دو اجتماعات اسلامی و یهودی در این کشور را متاثر ساخت.

منتقدان قانون ممنوعیت حلال بر این باور هستند که این حرکت در راستای یک پروژه ضدمهاجرت در سرتاسر بلژیک بوده ، این درحالی است که ملی گرایان فلمیش راست افراطی با سیاست های عوام فریبانه این چنینی پرو بال باز می کنند.

دیوان عالی قانون اساسی بلژیک از دیوان عدالت اروپا خواسته است تا این حکم ممنوعیت را در منطقه هلندی زبان فلاندر را صادر کند.

در حالی که دادگاه می تواند ارائه حکم را تا دو سال به تاخیر بیاندازد ، هر تصمیمی که گرفته شود می تواند اولویت در کل اتحادیه اروپا باشد. این درحالی است که پیش از این، اتحادیه اروپا با استدلال به حق آزادی مذهبی، چنین قوانینی را به تصویب نمی رساند.

گفتنی است شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مانند دانمارک و سوئد، شیوه ذبح حلال بدون استفاده از ماده بیهوشی را ممنوع ساخته اند.

 محمد بوزمارنی، سرپرست انجمن مسلمانان در شهر آرلون هشدار داده این ممنوعیت ها ممکن است باعث شود که ذبح حلال به یک تجارت زیرزمینی تبدیل شود.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: همه در خانه یا در گوشه ای دور از چشم ها ذبح را انجام خواهند داد و من تصور نمی کنم که این در راستای هدف فعالان حقوق حیوانات باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchvxn6.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما