جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 81361
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

میلیون‌ها مسلمان در معرض محرومیت از تابعیت در هند هستند

قم نيوز : اخبار رسیده از ایالت فقیرنشین آسام حاکی از آن است که بیش از 4 میلیون مسلمان هندی که اکثر آنان در هندوستان به دنیا آمده اند در خطر از دست دادن تابعیت شان قرار دارند.
میلیون‌ها مسلمان در معرض محرومیت از تابعیت در هند هستند
میلیون‌ها مسلمان در معرض محرومیت از تابعیت در هند هستند
به گزارش قم نیوز بیش از 4 میلیون نفر از مردم هندوستان که بیشتر آنان را مسلمانان تشکیل می دهند هم اکنون در خطر محرومیت از تابعیت قرار دارند و حزب حاکم این کشور که یک ملی گرای راست افراطی هندو می باشد قصد دارد این عده را مهاجر خارجی اعلام کند.

شکار برای مهاجران در آسام ، ایالت فقیرنشین و تپه ای در نزدیکی مرزهای میانمار و بنگلادش رو به گسترش است.

بسیاری از افرادی که تابعیت آن ها زیر سئوال رفته کسانی هستند که در هند متولد شده اند و تا به امروز از تمام حقوق شهروندان مانند رای گیری در انتخابات برخوردار بوده اند.

مقامات ایالتی به سرعت در حال توسعه دادگاه هایی برای خارجی ها هستند و قصد دارند اردوگاه های بازداشت جدید بزرگی را بسازند. صدها نفر به ظن اینکه مهاجر خارجی هستند، از جمله یک جانباز مسلمان ارتش هند ، دستگیر شده اند.

در این میان نراندا مودی، نخست وزیر حزب حاکم از اقدامات افراط گرایانه عقب نشینی نمی کند، در مقابل در بخش های مختلف هندوستان، تدابیری در پیش گرفته شده و بسیاری از مسلمانان را مجبور کرده اند که تا ملیت خود را ثابت کنند. گفته می شود پیروزی دوباره مودی در انتخابات امسال و محبوبیت وی در میان هندوهای افراطی آتش این اقدامات را شعله ورتر ساخته است.

درحالی که اسلام هراسی در هندوستان رو به افزایش گذاشته است، ارعاب در میان اقلیت مسلمان این کشور روز به روز بیشتر می شود. رد شهروندی مسلمانان ایالت آسام حرکتی است که سال ها پیش آغاز شده و قرار است در 31 آگوست امسال به پایان برسد.

لازم به ذکر است است کمتر از دو هفته پیش، دولت هند وضعیت استقلال تنها ایالت مسلمان نشین هند یعنی جامو و کشمیر را نیز برداشته و با اعزام نیروهای امنیتی به این کشور مسلمانان را سرکوب کرده و رهبران محلی این منطقه را بازدداشت کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcizpav.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما