يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 81419
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در کنفرانس امام صدر در لبنان مطرح شد؛

امام موسی صدر پایه های مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل را بنیان نهاد

قم نيوز : جنبش فرهنگی لبنان کنفرانسی به مناسبت چهل و یکمین سال ناپدید شدن امام موسی صدر برگزار کرد.
امام موسی صدر پایه های مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل را بنیان نهاد
امام موسی صدر پایه های مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل را بنیان نهاد
به گزارش قم نیوز جنبش فرهنگی لبنان کنفرانسی به مناسبت چهل و یکمین سال ناپدید شدن امام موسی صدر و دوستان ایشان با حضور شیخ احمد الزین قاضی صیدا، الخوری عبدو ابو کسم رئیس مرکز رسانه کاتولیک و حسن الشامی عضو کمیته پی گیری رسمی مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر برگزار کرد.

در این کنفرانس اعضایی ار جنبش فرهنگی لبنان، جمعیت رسالت اسلامی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لبنان، حب سوسیالیست ترقی خواه و جنبش امل حضور داشتند.

شیخ الزین: امام صدر پایه های مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل را بنیان نهاد

در این کنفرانس شیخ الزین در خصوص شخصیت امام موسی صدر سخنرانی کرد و ایشان را یک الگوی بی نظیر ملّی دانست و نمونه هایی از تجربه هایش با امام صدر را بیان کرد.

وی بر ضرورت تمسک به راه امام صدر که با طایفه گری مبارزه و برای تحکیم وحدت ملی میان تمامی طوایف لبنانی تلاش می کرد، تاکید کرد و گفت: امام صدر پایه های مقاومت علیه اشغالگری اسرائیل را بنیان نهاد و مسئله فلسطین و آزادی قدس را در اولویت قرار داد.

ابو کسم: امام صدر دین اسلام را با چهره حقیقی آن معرفی کرد

ابوکسم در سخنان خود به اندیشه ملی امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: امام موسی صدر به لبنان با تنوع فرهنگ ها و ادیان و زندگی مشترک بر اساس احترام متقابل ایمان داشت و این اعتقاد خود را با تعامل با مسیحیان و پذیرش آنان با تمامی ابعاد عملی کرد و دین را از ابعاد انسانی و اجتماعی آن خالی نکرد.

وی افزود: امام صدر دین اسلام را با چهره حقیقی آن که با مدارا، تقریب و رحمت همراه است، معرفی کرد و این سیّد معمم برای انجام اصلاحات در سطح انسانی و اجتماعی آمد.

قاضی الشامی هم در سخنان خود به نقش هدایتگرانه و ملّی امام موسی صدر در زمینه های مختلف پرداخت و بر ابعاد قانونی و قضایی مسئله ناپدید شدن ایشان تاکید کرد و مراحل مذاکره با لیبی ها قبل و بعد از قذافی را بیان نمود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcco0q4.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما