يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 81442
منبع : خبرگزاری فارس

جمعیت 5 هزار نفری شیعیان بومی در آمریکا

قم نيوز : قائم مقام بنیاد تعاون بین الملل اسلام گفت: تعداد شیعیان بومی آمریکا به حدود سه تا پنج هزار نفر می‌رسد و در این راستا توجه به شیعیان بومی این کشور ضرورت دارد.
جمعیت 5 هزار نفری شیعیان بومی در آمریکا
جمعیت 5 هزار نفری شیعیان بومی در آمریکا
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی وافی امروز با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در دنیا اظهار کرد: دنیا به انقلاب اسلامی توجه دارد و رفتار مردم و حکومت ایران زیر ذره‌بین مردم جهان است، طلاب از بیش از 100 کشور در شهر قم در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: دغدغه طلاب خارجی در شهر قم این است که روش انقلاب اسلامی را به عنوان یک تمدن و روش در دنیا مطرح کنند، در این راستا ارگان‌ها و نهادهایی در عرصه بین الملل فعالیت دارند، اما نقش مؤسسات خصوصی در این عرصه مهم است و باید بخشی از مسائل به این مؤسسات سپرده شود.

قائم مقام بنیاد تعاون بین الملل اسلام افزود: این بنیاد در سال 1373 شکل گرفت و بنیاد بیشتر فعالیت خود را بر روی آمریکای شمالی و اروپا گذاشته، بنیاد تعاون بین الملل اسلام تمرکز خودش را بر ارتباط با مسلمانان و شیعیان بومی آمریکای شمالی و اروپا قرار داده است.

وافی با اشاره به سابقه شیعیان در آمریکای شمالی اظهار کرد: سابقه این شیعیان به 70 سال پیش برمی‌گردد که برای کار در کارخانه‌های ماشین‌سازی به آمریکا مهاجرت کردند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شیعیان در غرب با ایجاد نهادهایی به فعالیت خودشان رسمیت دادند.

وی ادامه داد: سابقه شکل‌گیری مراکز اسلامی شیعیان در اروپا به تأسیس مرکز اسلامی هامبورگ به دستور آیت‌الله بروجردی برمی‌گردد.

قائم مقام بنیاد تعاون بین الملل اسلام افزود: تعداد شیعیان بومی آمریکا به حدود سه تا پنج هزار نفر می‌رسد و در این راستا توجه به شیعیان بومی این کشور ضرورت دارد.

وافی خاطرنشان کرد: بنیاد تعاون بین الملل اسلام با شیعیان بومی آمریکایی ارتباط گرفته است و به تغذیه فکری آن‌ها و ارائه خدمات به شیعیان بومی آمریکای شمالی در عرصه اجتماعی می‌پردازد، آموزش مستمر به این شیعیان در قالب یک سایت بر خط پی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcir5av.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما