يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 81445
منبع : خبرگزاری فارس

آغاز طرح «همیار محیط زیست» به مناسبت هفته دولت در قم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: همزمان با هفته دولت و در راستای بهره مندی از مشارکت های مردمی و توسعه فرهنگ زیست محیطی، طرح «همیار محیط زیست» در این اداره کل آغاز شده است.
آغاز طرح «همیار محیط زیست» به مناسبت هفته دولت در قم
آغاز طرح «همیار محیط زیست» به مناسبت هفته دولت در قم
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت و در راستای تحقق اهداف اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بهره مندی از مشارکت های مردمی و توسعه فرهنگ زیست محیطی، طرح «همیار محیط زیست» در این اداره کل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه داوطلبان درصورت برخورداری از شرایط لازم و در چارچوب ضوابط و مقررات، برای همکاری انتخاب و کارت همیار محیط زیست دریافت می کنند، گفت: همیاران محیط زیست باید با قوانین زیست محیطی و مقررات شکار و صید آشنایی کلی داشته و هرگونه سابقه کیفری در زمینه محیط زیست نداشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: همیاران محیط زیست می توانند در سرشماری حیات وحش، شناسایی زیستگاه ها و پایش مناطق و همچنین مقابله با بحران های زیست محیطی، گزارش تخلفات شکار و صید و همکاری در جهت آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگسازی با این اداره کل مشارکت داشته باشند.

وی برخی دستورالعمل ها در رابطه با همیاران محیط زیست را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با آدرس qom.doe.ir بخش میز خدمات الکترونیکی، دستورالعمل و فرم های مربوطه را مشاهده و نام نویسی کنند.

موسوی در پایان با بیان اینکه کارت همیاران محیط زیست توسط یگان حفاظت سازمان محیط زیست صادر می شود، تصریح کرد: فعالیت در این زمینه کاملا داوطلبانه بوده و هیچگونه حق استخدامی یا درخواست ملبوس و تجهیزات برای همیار ایجاد نمی کند و انجام هرگونه تخلف زیست محیطی و سوءاستفاده از کارت موجب اتمام همکاری خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbsabw.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما