يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 81448
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم:‌ راه‌اندازی فرودگاه قم را دنبال می‌کنیم

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت:شناسایی واحدهای تولیدی که با مشکل روبه‌رو و از چرخه تولید خارج‌شده مورد تأکید است تا با حمایت از آن ظرفیت اشتغال افزایش پیدا کند.
استاندار قم:‌ راه‌اندازی فرودگاه قم را دنبال می‌کنیم
استاندار قم:‌ راه‌اندازی فرودگاه قم را دنبال می‌کنیم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: استان قم یک استان زیارتی و گردشگری تعریف‌شده است ولی در کنار آن بخش صنعت نیز دارای جایگاه خوبی در استان است.

وی افزود: قم دارای توانمندی‌های بسیار خوبی در زمینهٔ کشاورزی است و علی‌رغم اینکه اقلیم استان خشک است ولی این استان توانایی کشت محصولات مختلف و همچنین دامپروری را دارد.

استاندار قم بیان کرد:در ابتدای سال از طریق کارگروه‌هایی که داشتیم برنامه‌های توسعه و رونق تولید استان تدوین شد و تلاش می‌شود تا به مرحله اجرا برسد.

سرمست با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید در قم تصریح کرد:الگوی توسعه و بسته‌های سرمایه‌گذاری همچنان که در استانداردهای ملی شناخته‌شده در قم موردتوجه نبوده است، اگر بسته‌های سرمایه‌گذاری و اولویت‌های آن موردتوجه نباشد دعوت از سرمایه‌گذاران معنا و مفهومی ندارد.

وی افزود:از چند ماه قبل کارگروه‌های همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید شکل گرفت و همچنین در این زمینه از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود تا در استان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و اواخر آبان ماه این همایش برگزار می‌شود.

استاندار قم بیان کرد:ایام هفته رابین حوزه‌های مختلف عمرانی و سیاسی و اقتصادی تقسیم کردیم و همه دستگاه‌های اجرایی که در ذیل معاونت سیاسی هستند واحدهای دانشگاهی و انتظامی مورد بازدید قرارگرفته و کارگروه‌های مربوط به آن‌ها تشکیل می‌شود.

سرمست تصریح کرد:روزهای سه‌شنبه جلسات اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، موضوع تولید برای ما بسیار مهم است و در تعطیلات نوروزی از واحدهای تولیدی بازدید کرده و مشکلات آن‌ها از نزدیک رصد می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان افزود:شناسایی واحدهای تولیدی که با مشکل روبرو و از چرخه تولید خارج‌شده مورد تأکید است تا با حمایت از آن ظرفیت اشتغال افزایش پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: استان قم ازنظر قیمت اجناس نسبت به استان‌های هم‌جوار پایین‌تر است و این موضوع به خاطر کنترل و نظارت‌هایی است که وجود دارد.

سرمست تصریح کرد:نرخ تورم در استان قم 22/3 است و مردم دارای مشکلات زیاد وتحت فشار هستند، تلاش می‌شود کنترل قابل قبولی برای بازار داشته باشیم و معاون اقتصادی استانداری به‌صورت مستقیم نرخ اجناس را پیگیری و نظارت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه فرودگاه برای قم یک ضرورت است،تصریح کرد: به دنبال تکمیل فرودگاه هستیم ولی با توجه به شرایطی که وجود دارد مشکلات حقوقی رغبتی برای مشارکت در آن ندارد.

سرمست عنوان کرد:یکی از شبهاتی که مطرح است مجوزهای احداث فرودگاه به‌صورت قانونی از مراجع ذیربط اخذ نشده و تلاش می‌شود این موضوع به سرانجام برسد و بر اساس مجوزهایی که از وزارت راه و شهرسازی اخذ می‌شود فرودگاه قم را ادامه می‌دهیم.

استاندار قم با بیان اینکه 47 حزب در استان قم فعالیت می‌کند،خاطرنشان کرد: در خانه احزاب جلسات مستمر دارند که مشی ما در راستای  حمایت از احزاب و همچنین  دوری از مجادلات مورد تأکید است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceve8v.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما