دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 81464
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
استاندار قم:

معتقد به مشارکت حوزه های علمیه در تصمیم سازی ها هستیم

قم نيوز : استاندار قم گفت: معتقد به مشارکت حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تصمیم سازی ها هستیم و بایستی زیرساخت های تحقق این مهم را با تعامل و همکاری ایجاد کنیم.
معتقد به مشارکت حوزه های علمیه در تصمیم سازی ها هستیم
معتقد به مشارکت حوزه های علمیه در تصمیم سازی ها هستیم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ذیل دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم، که در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد، طی سخنانی خلأ ارتباط بین دستگاه های دولتی با دانشگاه ها را یک آسیب جدی برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه مدیران دانشگاهی و دولتی خود را بی نیاز از یکدیگر می دانند.

استاندار قم با تاکید بر تقویت ارتباط مدیران دولتی با دانشگاه ها گفت: سیاستگذاری در حوزه های اجرایی بدون پشتوانه ی علمی ناقص خواهد ماند.

رئیس شورای اداری استان قم با بیان اینکه هرگونه سیاستگذاری بدون پشتوانه ی دانشگاهی ناقص خواهد ماند افزود: از اینرو به صورت عملیاتی پیگیر ارتباط دستگاه های دولتی با دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت اساتید نخبه در کاررگروه های تخصصی استانی هستم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط بین استانداری و دانشگاه ها باید دوسویه باشد ادامه داد: نگاه ما حاکمیتی محض نیست، بلکه به دنبال استفاده از خرد جمعی، دانش اساتید و ذخیره ی دانایی دانشگاه های استان قم هستیم.

مقام عالی دولت در استان درگیر بودن مدیران دستگاه ها با مسائل اجرایی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به دنبال ایجاد اتاق فکری برای ارائه اطلاعات بروز و کارشناسی به مدیران اجرایی هستیم.

سرمست با اشاره به اهمیت نقش آفرینی دانشگاه های استان در حل معضلات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی خاطرنشان کرد: هر یک از کارگروه های تخصصی ذیل دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها می بایستی یک طرح را به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار داده و راهکار عملیاتی برای یکی از مشکلات اساسی استان قم ارائه دهند.

استاندار قم همچنین حوزه ی فرهنگ را دارای اهمیت ویژه در ام القرای جهان تشیع دانست و گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیادی در استان قم دارای ظرفیت های علمی لازم برای کار در این حوزه و ارائه ی راهکارهای عملیاتی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه به مدیریت بخشنامه ای اعتقاد ندارم بیان کرد: معتقد به مشارکت حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تصمیم سازی ها هستیم و بایستی زیرساخت های تحقق این مهم را با تعامل و همکاری ایجاد کنیم.

استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر احصای مسائل زیرساختی در حوزه های مرتبط توسط مدیران دستگاه های اجرایی گفت:‌ بایستی ضمن شناسایی نیازها، دانشگاه هدف نیز مشخص و از ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاه ها برای بررسی و ارائه راهکار کارشناسی اقدام شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc00q4.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما