پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 81597
منبع : خبرگزاری فارس

رئیسی: برخی واگذاری‌ها تاراج منابع ملی بود

قم نيوز : رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه کارگران نسبت به برخی واگذاری های غیرکارشناسی حرف دارند و برخی از واگذاری ها تاراج منابع ملی بوده که قوه قضاییه به این مسائل ورود کرده است، یادآور شد: باید سخنان کارگران اراکی و تبریزی و دغدغه های کارگران هفت تپه و کرمانشاهی شنیده شود.
رئیسی: برخی واگذاری‌ها تاراج منابع ملی بود/ بررسی پرونده افراد متصل به قدرت فریادها را بلند می‌کند
رئیسی: برخی واگذاری‌ها تاراج منابع ملی بود/ بررسی پرونده افراد متصل به قدرت فریادها را بلند می‌کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه مردم خواستار اجرای قانون و مبارزه با تبعیض و فساد هستند تصریح کرد: باید نظام اداری در کشور، در تراز انقلاب اسلامی باشد و همه باید در این مسیر گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه برای پاسداشت خون شهدا باید به جامعه تراز انقلاب اسلامی و حکومت امیرالمومنین برسیم، گفت: روحانیت باید نسبت به مسئله علم آموزی اهتمام داشته باشد و این مسئله در حوزه های علمیه و به ویژه در قم مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه مردم از تبعیض و فساد اداری گله مند هستند اظهار کرد: این گله مندی به جاست و ما به دنبال این هستیم که به گونه ای عمل کنیم تا فساد در نظام اداری کشور وجود نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به مسائل مهمی همچون اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، واردات و صادرات و ساختار قوه قضاییه توجه لازم را داشته باشیم گفت: بخشی از کمبود بودجه در کشور را می توان با جلوگیری از فرارهای مالیاتی تامین کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه در شرایطی که قاچاق کالا در کشور وجود داشته باشد رونق تولید معنا ندارد ادامه داد: باید مبارزه با قاچاق در حد قاچاق های سازمان یافته باشد.

ضرورت اصلاح ساختارهای فسادزا

وی اصلاح ساختارهای فسادزا در کشوری را ضروری دانست و یادآور شد: در حال حاضر یارانه در کشور به صورت عادلانه توزیع نمی شود و باید یارانه ثروتمندان قطع شود و در این بخش نباید شاهد وجود رودربایستی باشیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی نمی‌تواند نسبت به فساد بی تفاوت باشد و رسیدگی عادلانه و منصفانه انجام می‌دهد، گفت: قضات در کشور پرونده های مختلف را پیگیری می کنند و صدای کسی در نمی‌آید ولی وقتی پرونده کسانی که به قدرت و ثروت متصل هستند روی میز قاضی قرار می‌گیرد، فریادها بلند می‌شود که این جناحی و سیاسی است. البته قضات ما با این حرف ها آشنا هستند و رسیدگی عادلانه و منصفانه دارند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه دولت باید از تصدی گری در اقتصاد خودداری کرده و به عنوان ناظر و حامی ایفای نقش کند، یادآور شد: باید فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی سپرده شده و البته در خصوص واگذاری ها نیز باید کار کارشناسی و مطالعات لازم صورت گیرد.

رئیسی ضرورت ورود فضلای حوزه علمیه برای گره گشایی و حل مشکلات مردم به قوه قضاییه را مورد تاکید قرار داد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی در خصوص ارتباط دستگاه قضا و قوه قضاییه اقدامات بسیاری انجام شده است ولی باید این ارتباطات بیشتر شود.وی با اشاره به اینکه کارگران نسبت به برخی واگذاری های غیرکارشناسی حرف دارند و برخی از واگذاری ها تاراج منابع ملی بوده که قوه قضاییه به این مسائل ورود کرده است، یادآور شد: باید سخنان کارگران اراکی و تبریزی و دغدغه های کارگران هفت تپه و کرمانشاهی شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه به روز و به هنگام بودن اصلی مهم در دستگاه قضا به شمار می رود، یادآور شد: باید برای تحقق این مهم ارتباط دستگاه قضا با حوزه‌های علمیه بیش از پیش تقویت شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه فضلای حوزه علمیه که وارد دستگاه قضا شده اند منشا اثر بوده‌اند، اضافه کرد: در دستگاه قضا مسئله کادرسازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

فقه جعفری از پاسخگویی به هیچ سوالی عاجز نیست

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید با تکیه بر مبانی فقه جعفری به سوالات مطرح شده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پاسخ بگویند، گفت: فقه جعفری از پاسخگویی به هیچ سوالی عاجز نیست البته پاسخگویی به سوال های جدید نیازمند مجاهدات علما است.

رئیسی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این بیانیه راهبرد انقلاب اسلامی تبیین شده و باید در گام دوم انقلاب کاستی‌های گام اول برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی و حکومت اسلامی در پرتو تلاش مردم و توجه آنها به احیای معارف و ترک منکرها شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس قوه قضاییه به تلاش دشمن در خصوص حساسیت‌زدایی از جامعه اشاره کرد و افزود: دشمنان می خواهند از حساسیت جامعه نسبت به آموزه های دینی بکاهند و این در حالی است که اگر جامعه نسبت به مسائل و آموزه های دینی، فساد، رشوه، منکرات حساسیت لازم را داشته باشند تلاش دشمن به جایی نمی‌رسد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان توصیه‌هایی به مبلغان خاطرنشان کرد: مبلغان باید در منبرها زیبایی‌های دین را برای نسل جوان بازگو کنند چرا که این مسائل آنها را به دین جذب می‌کند.

رئیسی با اشاره به اینکه در دنیای امروز مسائل زشت و دور از اخلاق به عنوان تمدن به جامعه معرفی می‌شود و این نوعی جاهلیت مدرن است، افزود: همانگونه که زمانی خون امام حسین(ع) و یاران ایشان جاهلیت را از جامعه آن دوران زدود، امروز نیز خون مدافعان حرم و شهدای جبهه مقاومت جاهلیت مدرن را از عصر کنونی می‌زداید.

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها تلاش می کنند که مردم را ناامید کنند، ادامه داد: مبلغان باید نسبت به امیدآفرینی اهتمام داشته باشند و در دنیایی که مملو از تبلیغات مسموم است، باید از ظرفیت های عظیمی که در اختیار داریم در جامعه استفاده کنیم و یکی از این مهمترین ظرفیت ها عاشورا است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه رمز ماندگاری حق در برابر باطل عاشورا است، گفت: عاشورا رمز ایستادگی در برابر دشمن، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است و امروز ایران اسلامی دست برتر در منطقه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaieo.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما