سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 81728
منبع : خبرگزاری تسنیم

گزارش از جلسه شورای شهر قم؛ پای قالیباف به صحن شورا باز شد

قم نيوز : در یکصدودهمین جلسه رسمی شورای شهر قم با اشاره بر لزوم الکترونیکی کردن خدمات شهرداری بر اعتمادسازی بیشتر مردم برای استفاده از این خدمات تأکید شد
گزارش از جلسه شورای شهر قم؛ پای قالیباف به صحن شورا باز شد
گزارش از جلسه شورای شهر قم؛ پای قالیباف به صحن شورا باز شد
به گزارش قم نیوز یکصدودهمین جلسه رسمی شورای شهر قم با حضور شهردار قم، قائم‌مقام شهردار، معاونان شهردار و اعضای شورای شهر در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر قم در این جلسه با بیان اینکه عملکرد شهرداری قم در حوزه درآمدی و هزینه‌ای در چهارماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد روبرو بوده است، ابراز کرد: بودجه مصوب شهرداری قم در سال جاری 2164 میلیارد تومان است که سهم چهارماهه آن 721 میلیارد تومان بوده که 590 میلیارد تومان معادل 82 درصد آن محقق شده است.

عبدالله جلالی با مقایسه عملکرد تحقق بودجه قم با 15 کلانشهر و شهر بزرگ کشور تصریح کرد: شهرداری قم با 82 درصد تحقق بودجه در چهارماهه در رتبه سوم کلان‌شهرهای کشور قرار گرفته است که در این رده‌بندی کرمان با 94 درصد و تهران با 91 درصد بیشترین و یزد با 34 درصد کمترین تحقق بودجه را داشته‌اند.


شهرداری تهران غرق در کمک‌های دولتی است

عضو شورای شهر قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اقدامات دشمن برای تغییر ماهیت عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: دستگاه عزاداری امام حسین(ع) عامل پیوند و وحدت ملت‌های آزاده است و دشمن زمانی که نمی‌تواند با این حرکت مقابله کند سعی در تغییر ماهیت حرکت آن دارد.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر با گلایه از ورود برخی تغییرات در ماهیت روضه‌های امام حسین(ع) به اسم تنوع، جوان‌گرایی و مداحی‌های متفاوت تصریح کرد: هیئت‌ها باید سنت‌های قدیمی را حفظ کنند چراکه برخی حرکت‌ها زیبنده دستگاه امام حسین(ع) نیست.

وی با بیان اینکه سرانه فردی شهر قم نسبت به شهر تهران جلوتر است یادآور شد: در زمان قالیباف شهرداری تهران تحریم دولت بود ولی هم‌اکنون شهرداری تهران از انواع کمک‌های دولتی برخوردار است و نعمت‌های زیادی از طرف دولت به شهرداری تهران می‌رسد.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: در هیچ کجای کشور شرایط عمرانی شهر قم قابل‌مقایسه نیست و ما شاهد تحرکی در بسیاری از شهرها نیستیم ولی در شهر قم در هفته دولت 75 پروژه کلنگ زنی و به بهره‌برداری رسیده است و فاصله ما با بسیاری از شهرها در این زمینه زیاد است که این موفقیت زیاد خوشایند برخی‌ها نیست.

بررسی پروژه‌ها و اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آی تی و شهر هوشمند و خدمات الکترونیکی یکی دیگر از بخش‌های جلسه رسمی شورا بود.

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر در این زمینه ابراز کرد: خدمات خوبی در زمینه الکترونیکی در شهر در حال انجام است که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم دارد ولی بسیاری از مردم عادت به حضور فیزیکی و مراجعه حضوری به شهرداری دارند که باید نیازهای آنان با خدمات الکترونیکی مرتفع شود.


عدم اعتماد مردم برای استفاده از خدمات الکترونیکی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در زمینه شهر هوشمند یادآور شد: فاصله زیادی بین الکترونیکی کردن تمام خدمات شهرداری وجود دارد و هنوز اعتمادی در بین مردم برای استفاده از این خدمات به وجود نیامده است.

مجتبی سبحانی شفافیت را یکی از دلایل استقبال مردم از طرح‌های الکترونیکی خدمات ذکر کرد و گفت: باید اطلاعات پایه‌ای در این زمینه در دسترس مردم باشد و با استفاده از مکانیزم های تشویقی باید مردم را به استفاده از این خدمات الکترونیکی تشویق کنیم که در این زمینه نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتری احساس می‌شود.

زین‌العابدین قراچورلو عضو شورای شهر نیز در این زمینه اضافه کرد: اهداف شهر هوشمند سبب کاهش رفت‌وآمدهای سازمانی می‌شود ولی باید اعتمادسازی برای استفاده مردم از این خدمات فراهم شود.

احمدی عضو شورای شهر نیز در بخش دیگری از این جلسه با تأکید بر لزوم آموزش کاربران میز خدمت الکترونیکی تصریح کرد: گزارش‌گیری لحظه‌ای، ایجاد اپلیکیشن موبایلی و افزایش ایمنی در کنار احراز هویت باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

امرالهی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: صدور کامل پروانه به صورت الکترونیکی شاید به این دوره شورا نرسد ولی می‌توان حداقل پرداخت‌ها شامل پرداخت عوارض خودرو و نوسازی در سیستم الکترونیکی عملیاتی شود تا مردم در این زمینه‌ها حضور فیزیکی نداشته باشند.


اتمام ممیزی 500 هزار ملک در قم

قائم‌مقام شهردار قم نیز در این زمینه ابراز کرد: تا سه سال پیش ممیزی املاکی در شهر قم وجود نداشت که حدود یک ماه پیش این ممیزی به اتمام رسید که 500 هزار فقره همراه با خود اظهاری مالکین مورد مطابقت ممیزی قرار گرفته است.

معتمدی با بیان اینکه  ممیزی املاک در منطقه پنج به اتمام رسیده است، ادامه داد: لینک الکترونیکی اتصال به اتوماسیون اداره ثبت در حال مذاکره است.

در ادامه این جلسه لوایح شهرداری قم توسط روسای کمیسیون‌های مربوطه قرائت شد که توسط محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری دو لایحه اخذ مجوز توافقنامه با اشخاص حقوقی ارائه شد که یکی مورد تصویب اعضا قرار گرفت و دیگری به کمیسیون مربوطه عودت شد.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم درباره لایحه ساخت مسجدی در منطقه انسجام اظهار داشت: برخی مواقع برای انجام توافقنامه‌هایی شرط و شروط‌هایی انجام می‌شود که شفاف نیست و ساخت مسجد در این لایحه هم از این دست است که شهرداری آماده واگذاری زمین داشته ولی ساخت باید به دست مردم انجام شود.

لایحه اخذ مجوز انتقال عرصه در مسیری در پلاک ثبتی 6752 نیز توسط اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت قرائت شد که مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

تفریغ بودجه‌های سه سازمان تاکسیرانی، حمل‌ونقل و ترافیک و قطار شهری نیز توسط اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه  ارائه شد که مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

لوایح اخذ مجوز کاهش عوارض برای برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیز توسط اخوان ارائه شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfcedc.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما