يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 81867
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

روایت آیت الله حسینی بوشهری از تاثیرگذاری رسانه

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت : رسانه نقش انکارناپذیری در اطلاع‌رسانی دارد و تجربه ثابت کرده است هر جا رسانه‌ها در مورد موضوعی حساسیت نشان می‌دهند فضایی در جهت مثبت و منفی ایجاد می‌شود که جامعه می‌تواند از حساسیت رسانه برنامه رفتاری خودش را تنظیم کند.
روایت آیت الله حسینی بوشهری از تاثیرگذاری رسانه
روایت آیت الله حسینی بوشهری از تاثیرگذاری رسانه
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری بابیان این‌که ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ی همه مردم جامعه است، اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر بر اساس آنچه در آیات قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) نقش کلیدی در برپایی احکام دین و اسلام دارد.

وی ادامه داد: حقیقت امر این است که جامعه ما به نظارت عمومی نیازمند است که همه افراد جامعه نظارت و مراقبت کنند و اگر چنین نظارتی  در جامعه اسلامی اتفاق بیفتد، قطعاً دایره‌ی گناهان و معصیت را محدودتر می بینیم؛ زیرا افکار جامعه زمانی که به یک مسئله توجه و آن را مهم‌تر تلقی کرد طبیعی است که افراد نسبت به انجام آن اقدام نمی‌کنند و در فضای جامعه چنین منکری رخ نمی‌دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به نقش رسانه‌ها در عمومی کردن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا معروف‌ها در جامعه گسترش پیداکرده و علاوه بر این آن‌ها را به‌صورت برجسته معرفی کنند.

وی ابراز داشت: کارهایی که جامعه را به سعادت می‌رساند و مورد عنایت اسلام و قرآن است باید به‌صورت ویژه به مردم معرفی شود.

عضو هیئت رئیسه  خبرگان رهبری تصریح کرد: آن چیزی که به‌عنوان منکر است در جامعه شناخته می‌شود و اسلام این کارها را نهی کرده است،رسانه‌های مختلف می‌توانند در بیان این‌گونه مسائل نقش‌آفرین باشند و اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید فرهنگ دین و آن چیزی که مورد انتظار دین هست را برای جامعه بیان کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: رسانه نقش انکارناپذیری در اطلاع‌رسانی دارد و تجربه ثابت کرده است هر جا رسانه‌ها در مورد موضوعی حساسیت نشان می‌دهند فضایی در جهت مثبت و منفی ایجاد می‌شود که جامعه می‌تواند از حساسیت رسانه برنامه رفتاری خودش را تنظیم کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjaoeo.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما