دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 81905
منبع : خبرگزاری ايرنا
عضو شورای جامعه المصطفی:

قیام امام حسین(ع) گنجینه جامعی از معارف قرآنی را جلوه‌گر کرد

قم نيوز : عضو شورای جامعه المصطفی العالمیه(ص) گفت: قیام امام حسین(ع) گنجینه جامعی از معارف و حقایق قرآنی را جلوه‌گر کرد و برای همه بشریت الهام‌بخش است.
قیام امام حسین(ع) گنجینه جامعی از معارف قرآنی را جلوه‌گر کرد
قیام امام حسین(ع) گنجینه جامعی از معارف قرآنی را جلوه‌گر کرد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شهامت دهسرخی افزود: عاشورا ظرفیت بزرگی برای پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) و برای همه انسان‌های آزادی‌خواه و حق‌طلب است.

وی بابیان این‌که نهضت اباعبدالله الحسین(ع) مملو از فرهنگ متعالی حق محوری و خداباوری است، اضافه کرد: امام حسین(ع) برای فضیلت‌هایی حرکت و قیام کرد که این فضیلت‌ها مصلحت و پیشرفت کل بشر را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای احقاق حق، از بین بردن باطل، اهل باطل و همچنین سعادت بشر قیام کرد، چیزی که باور همه انسان‌ها، مسلمانان و مومنان است.

دهسرخی با اشاره به این‌که همه پیامبران الهی برای اهداف مقدسشان به زحمت افتاده و حتی به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای اهداف مقدس بالاترین سرمایه‌های خود که بهترین یاران، خاندان و حتی نوامیس ایشان بودند را به همراه آورد تا قیامش ماندگار شود و دشمنان نتوانند این راه و فکر را خاموش کنند.

وی گفت: امام حسین(ع) با حرکتی سنجیده، حساب‌شده، حکیمانه، پر مضمون و پرمحتوا همراه با شعارهای رسا قیام عظیمی ایجاد کرد که برای بشر الهام‌بخش شد.

وی تاکید کرد:آن حضرت  تدبیری برای قبل و بعد از شهادت نمود تا حقایق روشن و به امت اسلام منتقل شود.

عضو شورای جامعه المصطفی گفت: بررسی نهضت عاشورا و حرکت سیدالشهدا(ع) نشان می‌دهد این قیام از نظر سیاسی، اجتماعی، عرفانی، معارف و بایسته‌های اخلاقی، پر از کرامت است و از حقیقت‌هایی موج می‌زند که هر انسانی در هر بخشی از زندگی خود می‌تواند از عاشورا الهام بگیرد.

وی با اشاره به این‌که زندگی امام حسین(ع) مثنوی جامع و حماسه عظیمی است، افزود: سیدالشهدا(ع) گنجینه عظیم و پرمحتوایی از معارف، حقایق قرآنی، معنوی، اعتقادی، مسائل اخلاقی، حماسی را در تقابل با ظلم و ستم جلوه‌گر نمود.

وی بیان کرد: کسانی که اهل‌قلم، فکر و بیان هستند، باید متناسب بازمان، نیازهای روز، مخاطبان و با استفاده از ابزار از این سرمایه عظیم عاشورایی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccpoq4.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما