چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۴
کد مطلب : 81935
منبع : خبرگزاری تسنیم

خدمت‌رسانی 2500 نفر نیروهای خدماتی در تاسوعا و عاشورای حسینی در قم

قم نيوز : مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: حدود ۲۵۰۰ نفر از پرسنل خدمات شهری و فضای سبز در روزهای تاسوعا و عاشورا به‌صورت ویژه در سه شیفت کاری نظافت و پاک‌سازی سطح شهر را به عهده داشتند.
خدمت‌رسانی ۲۵۰۰ نفر نیروهای خدماتی در تاسوعا و عاشورای حسینی در قم
خدمت‌رسانی ۲۵۰۰ نفر نیروهای خدماتی در تاسوعا و عاشورای حسینی در قم
به گزارش قم نیوز سید محسن میرهادی در حاشیه عزاداری روز عاشورا با اشاره به خدمات شهرداری قم در دهه اول ماه محرم به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: شهرداری با ستادهای هشت‌گانه مناطق به جهت خدمات‌رسانی و تقسیم‌کاری برای ایام محرم و نسبت به هسته مرکزی شهر و عزاداری پیرامون حرم مطهر و مسجد جمکران، ستادهایی را مستقر کرد تا خدمات در این ایام نسبت به نظافت، پاک‌سازی و شستشو و ایستگاه‌های صلواتی را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: سیاه‌پوش و فضاسازی سطح شهر یکی از موضوعات مهمی بود که امسال 23 هزار مترمربع سیاه‌پوش، 120 هزار متر ریسه طولی مشکی، نصب 30 المان بیرق، زنجیر و کاسه سقا ویژه ایام محرم و عاشورا، نصب 120 استیکر با پایه سرو صورت گرفت که در میدان بزرگ امام خمینی(ره)، میدان آستانه و سطح شهر نصب شدند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه نزدیک به دو هزار و 500 نفر از پرسنل خدمات شهری و فضای سبز در روزهای تاسوعا و عاشورا به‌صورت ویژه در سه شیفت کاری نظافت و پاک‌سازی سطح شهر را به عهده داشتند، گفت: 270 ایستگاه صلواتی را به‌صورت متمرکز مجوز دادیم که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشت و ارزیابی این ایستگاه‌ها نیز برای برنامه‌ریزی سال آینده در دستور کار قرار دارد.

وی از تجهیز بوستان‌های سطح شهر جهت استفاده زائران در ایام محرم خبر داد و افزود: به‌صورت ویژه در مورد بوستان‌های شهر برنامه‌ریزی شد که خدماتی به زائرین و مسافرین صورت پذیرد و علاوه بر بوستان‌های فدک و نیایش، بوستان امام رضا(ع) و بوستان مهدی نیز به‌صورت ویژه برای زائرین در نظر گرفته شد که بتوانند به‌عنوان کمپ استراحت و اسکان در اختیار داشته باشند.

میرهادی از برپایی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ستادهای هشت‌گانه در سطح شهر گفت و تصریح کرد: هشت هزار متر داربست برای هدایت دسته‌های عزاداری در میدان آستانه و میدان بزرگ امام خمینی(ره) نصب شد و برای مراسم شام غریبان نیز ستاد منطقه هفت، اقدام به تهیه دو هزار جاشمعی کرده تا میدان آستانه و پیرامون حرم مطهر از هرگونه آسیب مصون بماند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcft1dc.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما