چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : 81974
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

تاریخ شفاهی مسلمانان بروکلین آمریکا ثبت می‌شود

قم نيوز : درحالی که در بایگانی معروف جامعه تاریخی بروکلین، هیچ اثری از مسلمانان و سیاه پوستان به چشم نمی خورد، گروهی برآن شدند تا این وضعیت را تغییر داده و در مصاحبه با مسلمانان تاریخ شفاهی آنان را به ثبت برسانند.
تاریخ شفاهی مسلمانان بروکلین آمریکا ثبت می‌شود
تاریخ شفاهی مسلمانان بروکلین آمریکا ثبت می‌شود
به گزارش قم نیوز در «پروژه تاریخ شفاهی برای مسلمانان بروکلین» با همکاری جامعه تاریخی بروکلین و مصاحبه با ده ها مسلمان مختلف سال گذشته آغاز به کار کرد تا خلاء موجود را تا اندازه ای پر کند.

ایده این طرح از طرف ظاهر علی ، دانشمند مسلمان در ایالات متحده بود که در سال 2015 به عنوان مورخ شفاهی جامعه استخدام شد و پیوندهای خود را با مسلمانان در بروکلین به منظور تهیه فهرست گسترده ای از موضوعات بالقوه مصاحبه ، ترسیم کرد.

هدف ضبط مکالمات پر کردن خلاء موجود بود، آنچه که این مؤسسه اعتراف می کند ، یک شکاف فرهنگی در بایگانی های معروف خود  می باشد که در سال 1863 تأسیس شده است.

در همین راستا مصاحبه کنندگان روایت های تاریخ شفاهی را از 54 نفر جمع آوری کردند که بیش از 100 ساعت صدا دارند و مکالمات را به صورت آنلاین برای گوش دادن مردم منتشر می کنند. بسیاری از مصاحبه شوندگان در این تاریخ شفاهی در بروکلین متولد و بزرگ شده اند. برخی دیگر نیز از ده کشور از جمله پاکستان ، مراکش و ترینیداد و توباگو به ایالات  متحده مهاجرت کرده اند.

 دبورا شوارتز ، رئیس انجمن تاریخی بروکلین ، گفت:  قبل از این پروژه ، اگر به انجمن تاریخی بروکلین آمده بودید تا در مورد مسلمانان یا هر موضوع در رابطه با مسلمانان تحقیقاتی انجام دهید ، اساساً هیچ چیز دیگری پیدا نمی کردید.

نسنگا نایت، بانوی مسلمان اهل بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا، پس از بازدید از بایگانی جامعه تاریخی بروکلین، زمانی که متوجه شد در این بایگانی متعلق چند قرن گذشته، مسلمانان هیچ تاریخچه ای ندارند.

نایت که یک مسلمان بزرگ شده در بروکلین می باشد گفت: به سختی می شد تصویری از یک مسلمان در بایگانی ها پیدا کرد. و تصاویر زیادی هم از مردم سیاه پوست دیده نمی شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci53av.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما