پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 81977
منبع : خبرگزاری تسنیم

مرکز نگهداری و درمان معتادین با همکاری سپاه در قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم از افتتاح یک مرکز نگهداری و درمان معتادین در آینده نزدیک از محل اعتبارات سازمان مواد مخدر و با همکاری سپاه پاسداران در قم خبر داد.
مرکز نگهداری و درمان معتادین با همکاری سپاه در قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
مرکز نگهداری و درمان معتادین با همکاری سپاه در قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز ابوالفضل شریفی ا اشاره به اینکه در بحث معتادین متجاهر، بهترین کاری که در استان انجام پذیرفته ساخت مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین است، اظهار داشت: در بخش مرکزی استان، هم زنان و هم مردان متجاهر را پوشش می‌دهیم و این یک امکان مناسب درمانی است که برای معتادین متجاهر بی‌خانمان شکل‌گرفته و علاوه بر نقش درمانی که ایفا می‌کند در بحث امنیت و آرامش مردم نیز نقش مهمی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم اضافه کرد: اقدام مهم دیگری که در استان شکل‌گرفته و به کشور تسری پیدا کرده، بحث توانمندسازی دانش آموزان استان است که طی این طرح، مسئولان مدارس و اولیای دانش آموزان تحت یک بسته کامل آموزشی مضرات مصرف انواع مواد مخدر قرار می‌گیرند و این رویکرد نوینی است که در پیشگیری از اعتیاد در کشور انجام‌شده است.

وی از افزایش دستگیری خرده‌فروشان نسبت به سال‌های گذشته به‌عنوان اقدام مهم دیگری یاد کرد که در استان قم انجام‌شده است و افزود: با توجه به ایجاد امنیتی که در این اقدام توسط مقامات قضایی، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات استان و سپاه استان صورت گرفته، به‌جرئت می‌توان گفت که در اماکن مختلف قم دستگیری خرده‌فروشان مداوم صورت می‌گیرد و با تمرکزی که شده، کشفیات زیادی هم داشتیم.

شریفی تصریح کرد: به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان که در خبرها نیز اعلام‌شده است، تا پایان مردادماه، مجموع کشفیات ما در قم به بیش از 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و ما تقریباً چهار تن مواد مخدر کشف کرده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به راه‌اندازی مرکزی با همکاری سپاه استان از محل اعتبارات سازمان مواد مخدر افزود: این مرکز سبب می‌شود ماندگاری معتادان را بیشتر داشته باشیم و بهبود اعتیاد همراه با چرخه حمایتی و هدایتی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: موضوع ساماندهی مراکز درمانی در دستور کار جدی استان است و به‌جرئت در هیچ کجای کشور مانند قم چنین تیم‌های نظارتی برای بررسی و ارزیابی مراکز به‌صورت استاندارد وجود ندارد؛ به‌گونه‌ای که تمامی مراکز نودگانه دولتی و خصوصی را در قالب یک تیم نظارتی مورد ارزیابی مداوم قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz9bw.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما