پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81982
منبع : خبرگزاری فارس

فرنگی‌کاران قم به دنبال سهمیه جام باشگاه‌های جهان

قم نيوز : کشتی‌گیران فرنگی‌کار قم در دوره جدید پیکارهای لیگ برتر کشتی فرنگی ایران برای به دست آوردن سهمیه مسابقات جام باشگاه‌های جهان با حریفان خود پیکار می‌کنند.
فرنگی‌کاران قم به دنبال سهمیه جام باشگاه‌های جهان
فرنگی‌کاران قم به دنبال سهمیه جام باشگاه‌های جهان
به گزارش قم نیوز از زمان برگزاری پیکارهای لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور از اوایل دهه 1390 تا کنون تیم‌های قمی با نام‌هایی نظیر صبای قم و شهدای مدافع حرم قم در این رقابت‌ها به میدان رفته و علاوه بر کسب سکو، در مسابقات جام باشگاه‌های جهان نیز حضور یافته‌اند.

امسال نیز پیکارهای لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون کشتی برگزار می‌شود و بر اساس آیین‌نامه مسابقات، تیم‌ها باید اسامی کشتی‌گیران، مربیان، سرپرست، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی خود را تا 15 روز پیش از نخستین مسابقه نیم‌فصل اول و حداکثر پنج روز به مسابقه آغازین دور برگشت معرفی کنند.

هر تیم مجاز به معرفی حداقل 16 و حداکثر 25 کشتی‌گیر و در هر وزن یک نماینده است و مربیان هر تیم حداقل دو مربی و حداکثر پنج مربی دارای دفترچه مربیگری باشد، ضمن اینکه تیم‌ها می‌توانند نسبت به عقد قرارداد با حداکثر چهار کشتی‌گیر ملی‌پوش بر مبنای آخرین حضور در رقابت‌های جهانی 2019 بزرگسالان اقدام کنند، در حالی که مجاز به استفاده از سه کشتی‌گیر در هر مسابقه هستند.

تیم کشتی فرنگی شهدای مدافع حرم قم برای حضور در مسابقات فصل 1398 لیگ برتر ایران می‌تواند نسبت به عقد قرارداد با دو کشتی‌گیر خارجی که سابقه حضور در رقابت‌های جهانی، المپیک و یا قاره‌ای سال‌های گذشته در رده‌های جوانان، امید و بزرگسالان را داشته باشد اقدام کند و در هر مسابقه از دو نفر آنها بهره ببرد.

بهره‌گیری از یک کشتی‌گیر در دو وزن در هر مسابقه محدودیت دارد، ضمن اینکه رقابت‌ها در دو گروه به انجام می‌رسد، تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشتی فرنگی در اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم به رقابت می‌پردازند و مبنای پیروزی هر تیم در هر مسابقه، تعداد برد بیشتر است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchiwn6.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما