پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 81987
منبع : خبرگزاری ايرنا

اصحاب هنر و رسانه قم در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری کردند

قم نيوز : اصحاب هنر و رسانه استان قم چهارشنبه شب در نخستین شب برنامه هیات هنر و رسانه به مناسبت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به سوگواری پرداختند.
اصحاب هنر و رسانه قم در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری کردند
اصحاب هنر و رسانه قم در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری کردند
به گزارش قم نیوز در این مراسم بهرام سرمست استاندار و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان، اصحاب هنر و رسانه و مردم خداجو، مومن و ولایتمدار قم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید بهاءالدین ضیایی از خطیبان با بیان اینکه انسان ها قرآن کریم را در فطرت خود دارند ولی آن را فراموش کرده اند، گفت: امام حسین(ع) در کربلا هزینه های بسیاری را از مال، جان و فرزندان خود داد تا آنچه از یاد بشر رفته است را تذکر دهد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درکربلا بارها خطبه خواندند، اما دشمن با ایجاد سر و صدای شمشیر، سپرها و فریادها اجازه این کار را نمی داد.

وی با اشاره به اینکه جهالت و نادانی، ضلالت می آورد، افزود: بسیار بد است که امام حسین(ع) ما را دوست بدارد و ما ایشان را به این اندازه دوست نداریم؛ اگر دَم از دوستی حضرت سیدالشهدا(ع) می زنیم، باید به همان اندازه از خود لیاقت نشان دهیم.

حضور خادمان حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در بین سوگواران حسینی(ع) با پرچم متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و عطرآگین شدن فضای معنوی جلسه، از جمله برنامه های نخستین شب هیات هنر و رسانه بود.

قرائت زیارت عاشورا ، مداحی و مرثیه‌سرایی و شعرخوانی  مداحان و شاعران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این هیات بود.  

آیین عزاداری در هیات هنر و رسانه قم تا شب دوازدهم ماه محرم مصادف با ۲۲ شهریورماه جاری برپاست.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccmoq4.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما