پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : 82004
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
به بهانه برپایی هیئت هنر و رسانه:

خیمه ای از نور برای همه اهالی هنر و رسانه

قم نيوز : سه سال پیش بود که هیئت هنر و رسانه به همت جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان قمی پا گرفت و حالا در سومین سال فعالیت خود توانسته است مغناطیسی باشد، برای جذب اهالی دنیای رسانه و هنر که حب اهل بیت وجه مشترک همه آنهاست.
خیمه ای از نور برای همه اهالی هنر و رسانه
خیمه ای از نور برای همه اهالی هنر و رسانه
به گزارش قم نیوز پرچم سیاه محرم را که علم می کنند، دست به کار می شوند بیرق عزا می نشانند سر در هیئت و تدارک یه دورهمی عاشقانه را می بینند دورهمی که قرار سالیانه است، هر سال محرم زمانی است برای عاشقی کسانی که اتفاقا برازنده اند برای هر چه که بوی عشق می دهد. اسمشان هنرمند است و اهل ارتباط و رسانه و روحشان شاید لطیف تر از دیگران. انگار که این بیعت سالیانه یک قرار نانوشته باشد. همین دو کلمه هنر و رسانه را که به زبان لاتینش بنشانیم کنار هم مارا هدایت می کند به همین قرار. انگار که بخواهی مجازی وارد هیئت شوی جمله اول سایتشان این است «جمعی از عاشقان حسینی زیر خیمه اهل بیت(ع) گرد هم آمده اند».

از مدیران رسانه و خبرنگار و روزنامه نگار گرفته تا شاعر و گرافیست و بازیگر و فیلم ساز بینشان پیدا می شود. همه آنهایی که جایی روحشان را با ابزار هنر سیقل داده اند و حالا میدانند که هیچ اکسیری به شفابخشی همین خیمه ای که قرار گذاشته اند زیرش گرد بیایند نیست.

زیر سقف خیمه ای از عشق

سه سال پیش بود که هیئت هنر و رسانه  به همت جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان قمی پا گرفت و حالا در سومین سال فعالیت خود توانسته است مغناطیسی باشد برای جذب اهالی دنیای رسانه و هنر که حب اهل بیت وجه مشترک همه آنهاست.

اتفاقی که منشاش روضه ای بود بین یک گروه مجازی که نطقه ای برای شروع شد و چند روز بعد در دفتر کانون هنر شیعی و در یک نشست مشترک این ایده در حضور استاد مسعود نجابتی مطرح و نام هیئت هنر و رسانه برای آن انتخاب شد. این  را سیدمهدی حسینی گفته است که از اساتید گرافیست کشور و مدیر اجرایی کانون هنر شیعی بوده و حالا خود را یکی از خادمان هیئت هنر و رسانه می داند و بار بخش مهمی از مدیریت فعالیت های هیئت را بردوش دارد.

آن طورکه حسینی می گوید  انتخاب مکان هیئت و فضاسازی و طراحی هنری توسط تیم کانون هنرشیعی انجام شد و تلاش شد در فضایی متفاوت سبکی جدیدی از محل برگزاری مجلس اهل بیت(ع) ایجاد شود تا مکان برازنده نام هیئت باشد که واژه هنر را به دوش میکشد.

این هنرمند گرافیست معتقد است طراحی فضای ورودی هیئت به صورتی است که امکان یک گپ و گفت و پذیرایی سنتی را برای هنرمندان و اهالی رسانه فراهم میکند.

گپ و گفت همین هایی که گاهی در عزای فرزندان اهل بیت مجلس حزن برپا میکنند و گاهی در شادی اهل بیت شادند. این را از زبان آنهایی که از همان ابتدای شروع به فعالیت این هیئت به قول خودشان افتخار خدمتگذاری اش را داشته اند می شود شنید.  احمد نامداری یکی از این هاست. از فعالان نام آشنای رسانه ای قم که حالا بودن زیر این خیمه را یکی از افتخارات خود می داند و می گوید مدال این خادمی را با افتخار به گردن دارد.

جرقه ای که روشن ماند

آن طور که مدیرمسئول هفته نامه ندای شهرکریمه می گوید جرقه شکل گیری این جمع متفاوت در پی برگزاری مجالس روضه توسط جمع محدودی از دوستان رسانه و هنرمندان بود« همین عزاداری های کوچک و ساده ای که هر سال برپا می کردیم و اعضای رسانه و هنرمندان دور هم جمع می شدند باعث شد به این فکر بیفتیم که میتوانیم این محفل را سامان بدهیم و افراد بیشتری از اهالی هنر و رسانه را هم جذب این محفل ها کنیم».

هدفی که شروع یک حرکت شد و جرقه های شکل گیری هیئت هنر و رسانه قم را روشن کرد، جرقه هایی که حالا به شعله ای ختم شده است که سه سالی می شود در مناسبت های مذهبی محفل هنری ها و رسانه ای های قم را گرم تر کرده است.

حمایت هایی که از این حرکت خیر در طول این سه سال انجام شده است هم به حفظ و استمرار آن کمک کرده است، این ها را می توان از سخنان نامداری استخراج کرد که می گوید پشتیبانی و همراهی جمعی از فرهنگیان و معلمان در قالب مجتمع فرهنگی هدایت در طول سال های گذشته فعالیت هیئت هنر و رسانه بسیار مفید و موثر بوده است به طوری که حتی به عنوان خادم هیئت ما را پشتیبانی می‌کردند.

نو اما پرآوازه

آوازه این محفل های عاشقانه کم کم در بین اهالی هنر و رسانه قم بیشتر و بیشتر مطرح شد و حالا کمتر کسی است که در فضای هنری و رسانه ای قم نفس کشیده باشد و از همین خیمه ای که میشود زیر سایه اش و به عشق اهل بیت(س) جمع شد خبری نداشته باشد.

وجیهه غلامحسین زاده
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdoz0j.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما