دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : 82110
منبع : خبرگزاری فارس

حرکت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم به سمت هوشمندسازی

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: باید مکانیسم‌هایی را ایجاد کنیم که در کمترین زمان، خدمات را به مردم در این معاونت ارائه بدهیم، در دنیای کنونی باید اقدامات حوزه شهرسازی و معماری را به سمت هوشمندسازی ببریم.
حرکت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم به سمت هوشمندسازی
حرکت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم به سمت هوشمندسازی
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به هوشمندسازی فرآیندها در شهرداری قم، اظهار کرد: یکی از مسائلی که شهرداری‌ها باید به آن توجه کنند، هوشمندسازی فرآیندها است، معاونت شهرسازی و معماری یکی از مهم ترین جایگاه‌ها برای هوشمندسازی فرآیندها است، چون ۸۰ درصد مراجعات مردم به شهرداری برای دریافت خدمات از این معاونت است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: باید مکانیسم‌هایی را ایجاد کنیم که با حداقل رفت و آمد و در کمترین زمان و با کیفیت بالایی، خدمات را به مردم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم ارائه بدهیم، در دنیای کنونی باید اقدامات حوزه شهرسازی و معماری را به سمت هوشمندسازی ببریم.

جانقربان افزود: برای اینکه فرآیندها در این معاونت هوشمند شود، نیاز به ایجاد یک سری زیرساخت‌ها بود و در این راستا طرح تفصیلی شهر قم و طرح‌های موضعی و موضوعی در این شهر تهیه، تصویب و ابلاغ شد و شهر قم اکنون دارای یک طرح تفصیلی جامع با ضوابط مدون است.

وی سابقه تلاش برای اتوماسیون کردن اقدامات در شهرداری قم را به سال ۱۳۸۰ دانست و تصریح کرد: در آن سال نرم افزاری برای اتوماسیون کردن اقدامات در حوزه معماری و شهرسازی تهیه شد و تاکنون هشت ورژن این این نرم افزار تدوین شده است و آخرین نسخه نرم افزار ۱۸ درگاه دارد که می‌تواند خدمات را به معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری و شهرداری‌های مناطق ارائه بدهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: سیستم اتوماسیون شهرداری قم قابلیت ارائه خدمات مشترک با همکاری دستگاه‌های خدمت رسان همچون شرکت آب و شرکت گاز دارد تا حضور فیزیکی مراجعان شهرداری به این دستگاه‌ها به صفر برسد و مکاتبات شهرداری با دستگاه‌های خدمات رسان به صورت آنلاین انجام شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbg8bw.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما