پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : 82156
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس امور مالیاتی کشور خبر داد؛

جریمه افرادی که کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی وصل نکنند

قم نيوز : رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اگر کسی کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی وصل نکند در حقیقت کتمان درآمد کرده و مشمول جریمه می‌شود.
جریمه افرادی که کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی وصل نکنند
جریمه افرادی که کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی وصل نکنند
به گزارش قم نیوز امید علی پارسا در حاشیه دیدار مراجع تقلید در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تمام مشاغل مشمول این موضوع هستند که باید به سامانه امور مالیاتی کشور متصل شوند.

وی گفت: تمامی کالاها و خدماتی که در کشور به فروش می‌رود باید به این سامانه متصل شوند که این فرآیند با صنف پزشکان شروع شده و امروز ۲۰ درصد آنان به این سامانه متصل شدند که در این صورت مالیات در سال آینده به صورت دقیق‌تر برای آنان محاسبه خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر کسی کارتخوان خود را به سامانه وصل نکند در حقیقت کتمان درآمد کرده که مشمول جریمه می‌شود و ۳۰ درصد از درآمد این افراد به عنوان جرائم غیرقابل بخشش و ۲ درصد به عنوان جریمه عدم اتصال به سامانه امور مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که افراد از پرداخت جریمه نیز ممانعت کنند، حساب‌های بانکی آنان مسدود شده و توقیف اموال و ممنوع الخروج شدن آنان از کشور از اقدامات بعدی خواهد بود.

پارسا عنوان کرد: در دیدارهایی که با مراجع تقلید داشتیم آنان بر پرداخت مالیات اتفاق نظر داشتند تا از این طریق مدیریت کشور بهتر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۳ هزار نفر پزشک داریم افزود: از این تعداد ۱۷ هزار نفر در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت نام کرده‌اند که ۲۰ درصد از جامعه پزشکان می‌شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: وظیفه ما این است که از صاحبان مشاغل را دعوت کنیم تا در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت نام کنند در غیر صورت سازمان امور مالیاتی خود مبادرت به شناسایی درآمد و دارایی افراد می‌کند و در این صورت پرونده‌ها به گونه‌ای مشخص بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb08bw.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما