جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : 82163
منبع : خبرگزاری فارس

استفاده گسترده‌تر از ظرفیت نخبگان شهر برای تدوین قم ۱۴۰۴

قم نيوز : معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم بر استفاده کامل‌تر از ظرفیت‌ نخبگان و نهادهای مختلف در تدوین برنامه قم 1404 تاکید کرد.
استفاده گسترده‌تر از ظرفیت نخبگان شهر برای تدوین قم ۱۴۰۴
استفاده گسترده‌تر از ظرفیت نخبگان شهر برای تدوین قم ۱۴۰۴
به گزارش قم نیوز محسن رنجبر در خصوص لزوم ارزیابی خروجی های برنامه و تطبیق آن با شرائط واقعی گفت: به عنوان نمونه کاهش قدرت پول ملی طی سالیان مختلف و اثر آن بر تحقق برنامه قم ۱۴۰۰ بایستی مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که به لحاظ ریالی شاید به اعداد برنامه ریزی شده رسیده باشیم اما این ارقام همان قدرت قبل را ندارد و لذا اینکه چه خروجی های واقعی بر روی زمین ایجاد شده است به ما در تصحیح مسیر حرکت شهرداری و شهر کمک خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ارزیابی شاخص‌ها را به صورت میدانی لازم دانست و افزود: یکی از شاخص‌ها سهم حمل و نقل عمومی از کل حمل و نقل شهری است که بر اساس هدف گذاری ها باید سهم آن بالای ۵۰ درصد باشد و حال با اندازه گیری های میدانی میزان فاصله واقعی این سهم با هدف گذاری انجام شده مشخص خواهد شد.

رنجبر گفت: در این مرحله هم برای اینکه دو سال آخر برنامه، برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و تعدیل و توازن در اقدامات صورت گیرد تمرکز بر این است که بازخورد درستی از عملکرد برنامه بگیریم؛ تلاش داریم از ابتدای نیمه دوم سال از سطح شهر اطلاعاتی را جمع‌آوری کنیم تا شاخص‌ها دقیق‌تر اندازه گیری شده باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس دو اتفاق می‌افتد یکی اینکه بودجه سال آینده را دقیق‌تر پیشنهاد می‌کنیم و دوم اینکه خوراکی که برای بازنگری کل برنامه‌ها و آمادگی برای تدوین قم ۱۴۰۴ لازم داریم را به دست می‌آوریم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه امیدواریم تا اواسط دی‌ماه این بازنگری و جمع‌آوری اطلاعات به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس اطلاعات کافی برای تدوین قم ۱۴۰۴ به دست می‌آید؛ چراکه اواسط سال آینده این برنامه باید در اختیار شورا قرار گیرد تا در سال ۱۴۰۰ که زمان برنامه قم ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد برنامه جدید را داشته باشیم.

وی با تاکید بر استفاده کامل‌تر از ظرفیت‌ نخبگان و نهادهای مختلف در تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ گفت: برنامه قم ۱۴۰۰ در گروه‌های مختلف علمی مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین تلاش داریم گستردگی این مشارکت را افزایش داده و بیش از برنامه قم ۱۴۰۰ از ظرفیت‌ها به صورت کاربردی و عملیاتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjtveo.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما