جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 82168
منبع : خبرگزاری تسنیم

احداث کمربندی قم منتظر ارائه ضمانت کار از سوی سرمایه‌گذار است

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به احداث کمربندی قم گفت: این پروژه فاقد طرح بوده و در قالب سرمایه‌گذاری است که هنوز سرمایه‌گذار ضمانت‌نامه را نداده و بعد از دادن ضمانت کار به‌صورت رسمی شروع می‌شود.
احداث کمربندی قم منتظر ارائه ضمانت کار از سوی سرمایه‌گذار است
احداث کمربندی قم منتظر ارائه ضمانت کار از سوی سرمایه‌گذار است
به گزارش قم نیوز حسن صبوری امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به طرح‌های ملی متمرکز استان اظهار داشت: در این رابطه پنج طرح و اصلاح نقاط حادثه‌خیز را داریم که کل اعتبار این پروژه‌ها به مجموعه راهداری منتقل‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: یکی از پروژه‌هایی که  تأمین اعتبارشده مربوط به پروژه قم- جعفریه با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اختصاص 210 میلیارد برای مطالعات شناسایی پروژه‌ها افزود: در سال 97، بهسازی محور قدیم قم- تهران را داشتیم که قرارداد ما در این بخش 70 میلیارد بود که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوان این طرح را تکمیل کرد.

صبوری، بهسازی محور قم- نیزار را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: دو میلیارد و صد میلیون تومان برای این پروژه جذب اعتبارشده و این در حالی است که برای انجام این پروژه نیاز به 5 میلیارد تومان داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به احداث کمربندی قم گفت: این پروژه فاقد طرح بوده و در قالب سرمایه‌گذاری است، که کار شروع‌شده و دو جلسه‌ای است که بحث‌های اجرایی کار در حال انجام است، هنوز سرمایه‌گذار ضمانت‌نامه را نداده و بعد از دادن ضمانت کار به‌صورت رسمی شروع خواهد شد.

وی درباره تکمیل راه گردشگری پردیسان- کهک ابراز کرد: با بارندگی‌هایی که در پاییز خواهیم داشت منجر به از بین رفتن اساس پروژه می‌شود، به دلیل مشکلاتی اگر بخواهیم از تنخواهی که سازمان مدیریت به این پروژه اختصاص می‌یابد بتوانیم این پروژه را پیش ببریم.

صبوری با بیان اینکه معابر و بازآفرینی محلات هدف را در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: از سازمان راهداری توانستیم هزار تن قیر تأمین کنیم، تأمین قیر برای راه‌های فرعی و روستایی نیز به عهده اداره کل راهداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به بند الف تبصره 18 اظهار داشت: با 20 درصد اعتباری که به بازآفرینی شهری اختصاص یافت به احداث برخی پروژه‌ها اقدام کردیم، البته برخی پروژه‌ها در دست مناقصه است.

وی اعتبارات طرح‌های ملی با نام سال 98 را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: در این بخش 7 طرح ازجمله بهسازی محور قم- نیزار با اعتبار دو میلیارد و دویست میلیون تومان، احداث و بهسازی راه اصلی با اعتبار 6 میلیارد تومان، احداث کمربندی با اعتبار 430 میلیون تومان، احداث جاده قم- کهک با اعتبار ده میلیارد تومان، احداث بزرگراه کاشان- قم و مشهد اردهال و مطالعه ضلع شرقی حرم مطهر با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون را پیش رو داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevz8v.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما