جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 82171
منبع : خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیته امداد: 700 هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند

قم نيوز : رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:در حال حاضر ۵هزار و ۲۰۰خانوار در استان قم تحت پوشش کمیته امداد قم هستند که از این تعداد ۷۵درصد خانم زیر ۵۰سال سرپرست خانوار هستند.
رئیس کمیته امداد: ۷۰۰ هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند
رئیس کمیته امداد: ۷۰۰ هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند
به گزارش قم نیوز سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت:در کشور 700 هزار خانوار به دلیل تسهیلات تعلق‌گرفته، از تحت پوشش خارج شدند و این اتفاق در هرسال دو هزار و 100 میلیارد تومان به نفع بودجه کشور شد.

وی بابیان اینکه کمک‌هایی که به کمیته امداد می‌شود نشان از اعتماد مردم و علما و بزرگان به این نهاد است، تصریح کرد: در 5ماهه نخست سال، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 67درصد رشد داشته است که این نشان می‌دهد که مردم در شرایط سخت بیشتر به فکر نیازمندان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه کمیته امداد یک‌نهاد انقلابی است و باید انقلابی بماند،ادامه داد: انقلابی‌ماندن به اسلامی عمل کردن است،یکی از کارهای بزرگ انجام‌شده در کمیته امداد استان قم راه‌اندازی واحد بانوان است و این الگوی راه‌اندازی واحد بانوان در همین راستا بوده که درحال‌توسعه از قم به سراسر کشور است.

بختیاری ادامه داد: کار ارزشمند دیگری که در قم انجام‌شده توانمندسازی افراد تحت پوشش بوده و در سال گذشته 1000 خانوار قمی از تحت پوشش خارج‌شده‌اند.

وی عنوان کرد: سال گذشته 1310 سهمیه اشتغال پیش‌بینی کردیم که این تعداد در 1420 اشتغال محقق شد، برای سال جاری هزار و 500 سهم اشتغال پیش‌بینی‌شده و این ظرفیت در قم می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:در حال حاضر 5هزار و 200خانوار در استان قم تحت پوشش کمیته امداد قم هستند که از این تعداد 75درصد خانم زیر 50سال سرپرست خانوار هستند بر همین اساس امور مربوط به خانوارهایی که یک خانم سرپرست خانوار است، به کارمندان خانم سپرده‌شده است.

بختیاری بابیان اینکه تا پایان سال 97 حدود 700هزار نفر به دلیل توانمندسازی خانواده‌ها از پوشش کمیته امداد خارج شدند،تصریح کرد:این اقدام باعث کمک بسیار به بیت‌المال شده است همچنین مقام معظم رهبری نیز به توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش تأکید بسیاری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برون‌سپاری، کار نیکوکاری به مساجد واگذارشده و این فعالیت‌ها مسجد محور هستند، در این مساجد معتمدین محله‌ها فقرا را بهتر می‌شناسند و می‌توانند به آن‌ها خدمات بهتری برسانند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcizzav.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما