جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 82175
منبع : خبرگزاری تسنیم

نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس در قم برپا می‌شود

قم نيوز : جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) از افتتاح نمایشگاه یاد یاران ویژه هفته دفاع مقدس در روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه با حضور آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید خبر داد.
نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس در قم برپا می‌شود
نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس در قم برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز سرهنگ احمد بیطرفان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان آیت‌الله سعیدی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع)، تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس را بسیار مهم و حساس برشمرد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس برای بزرگداشت شهدا و مردمی است که در هشت سال دفاع مقدس پیروزی و افتخاراتی را برای اسلام و ایران ارمغان آورده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته در کل کشور برنامه‌هایی برای بزرگداشت این هفته برگزار می‌شود، افزود: در استان قم طبق سال‌های گذشته برنامه‌های نظامی، فرهنگی، آموزشی و دیگر برنامه‌هایی که یادآور هشت سال دفاع مقدس بوده برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) با اشاره به اینکه 31 شهریور روز اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح است، گفت: رژه نیروهای مسلح، یگان‌های نمونه و گروهان محمول با سخنرانی آیت‌الله اعرافی روز یکشنبه 31 شهریور از ساعت هشت و نیم تا 10 صبح در بلوار پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در همان روز پس از نماز مغرب و عشا نمایشگاه یاد یاران واقع در حدفاصل شهرک قدس و کوه خضر نبی(ع) با حضور آیت‌الله نوری همدانی افتتاح می‌شود.

بیطرفان با بیان فعالیت نمایشگاه یاد یاران، خاطرنشان کرد: برنامه‌های نظامی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و هنری، نمایش تسلیحات، خاطره گویی و میز خدمت از جمله فعالیت‌های این نمایشگاه است.

وی افزود: سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) برای هفته دفاع مقدس 30 برنامه اصلی پیش‌بینی کرده و 200 برنامه نیز توسط اقشار مختلف برای گرامیداشت این هفته پیش‌بینی‌شده است.

جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس در استان قم، تصریح کرد: 31 شهریور مختص به رژه و افتتاحیه نمایشگاه، اول مهر ویژه‌برنامه‌ای برای سربازان تمام ارگان‌های نظامی، دوم مهر مختص به رونق تولید، حمایت مردمی و اقتصاد مقاومتی، سوم مهر روز ولایت مداری و بصیرت افزایی با تأکید بر سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه امروز ما قدرتمندترین کشور در منطقه هستیم، ادامه داد: پنجشنبه چهار مهر روز شهدا و عطرافشانی گلزارهای شهدا است که در این روز از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تجلیل می‌شود.

بیطرفان افزود: پنجم مهر روز همبستگی ملی و اصلاح سبک زندگی و خانواده است که در پایگاه‌ها و مساجد به این موضوع پرداخته می‌شود و روزهای ششم و هفتم مهر روز بزرگداشت شکست حصر آبادان و بزرگداشت فرماندهان است.

وی با تأکید بر لزوم پاسخ به شبهات در زمینه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: موسسه سیره شهدا مستقر در نمایشگاه پاسخ گوی این موارد است، همچنین نمایشگاه پهپادی با همکاری صنایع دفاع و تئاتر سرباز وطن از جمله برنامه‌های ویژه نمایشگاه یاد یاران است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpsq4.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما