جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 82178
منبع : خبرگزاری فارس

نماز جمعه: دشمن آرزوی اردوکشی خیابانی را به گور می‌برد

قم نيوز : امام جمعه قم با بیان اینکه دشمن احساس می‌کند که با فشار حداکثری می‌تواند ملت را به خیابان کشیده و در مقابل نظام قرار دهد، گفت: ملت ایران اعلام می‌کنند که دشمنان کور خوانده‌اند و ملت در مسیر دفاع از نظام تا آخر در صحنه خواهد ایستاد.
نماز جمعه: دشمن آرزوی اردوکشی خیابانی را به گور می‌برد
نماز جمعه: دشمن آرزوی اردوکشی خیابانی را به گور می‌برد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه مسؤولانی که خود را از دیگران برتر دانسته و از رسیدگی به امور مردم غفلت کنند در مسیر تحقق عدالت اجتماعی مانع ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: جامعه عدالت‌گریز و جامعه ای که تحمل اجرای عدالت را نداشته باشد، نمی‌تواند شاهد اجرای عدالت باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی مسؤولان و حاکمان جامعه عدالت‌خواه هستند، افزود: عدم همکاری مردم با مسؤولان و نشان دادن ضعف نفس از ناحیه مردم، مانع دیگری بر سر راه اجرای عدالت اجتماعی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در بازار مسلمانان نباید ربا، ظلم و دروغ وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: همانگونه که از کارگزاران و مسؤولان انتظار اجرای عدالت داریم، تک تک آحاد جامعه نیز در تحقق عدالت وظیفه دارند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: ایشان در پاسداری از عاشورا و کربلا لحظه‌ای آرام نگرفت؛ نقل کرده‌اند که بعد از واقعه عاشورا ایشان کمتر آب نوشیدند و غذا خوردند.

حسینی‌بوشهری از سوگواری و عزاداری ملت عاشورایی در دهه نخست محرم تقدیر کرد و افزود: امسال مجالس عاشورایی شور خاصی داشت و امیدواریم به برکت عشق به اهل بیت (ع) این کشور از گزند حوادث مصون بماند.

وی به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: همه ملت‌ها از ایستادگی این ملت الگو گرفتند و به رزمندگان، بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان درود می‌فرستیم. شجاعت و اعتماد به نفس ملت در تاریخ ثبت شد و مشخص شد که هرجا این ملت قدم بگذارد، پیروزی را در آغوش می‌گیرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه فرهنگ بسیجی در جامعه از دوران دفاع مقدس به یادگار باقی مانده است، افزود: فرهنگ بسیج یعنی سیاسی هستند نه سیاست زده، دنبال جذب حداکثری هستند نه تساهل و تسامح و مردم باید در پاسداشت این فرهنگ نهایت تلاش خود را داشته باشند.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا خاطرنشان کرد: راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است و در رسانه‌ها بدون پرده‌پوشی می‌گویند که به ملت و مسؤولان ایران می‌خواهند فشار حداکثری وارد کنند تا مسؤولان را پای میز مذاکره کشانده و خواسته‌های خود را تحمیل کنند و به دنیا بگویند که این سیاست جواب داده است.

حسینی بوشهری تاکید کرد: هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه ما با دولت بدعهد آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، به خاطر این است که آنها نگویند که فشار حداکثری جواب داده و مسؤولان پای میز مذاکره آمده‌اند.

وی افزود: دشمن احساس می‌کند که با فشار حداکثری می‌تواند ملت را به خیابان کشیده و در مقابل نظام قرار دهد، ملت ایران اعلام می‌کنند که دشمنان کور خوانده‌اند و ملت در مسیر دفاع از نظام تا آخر در صحنه خواهد ایستاد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید از منابع داخلی استفاده کنیم تا این فشارها بی‌اثر باشد، گفت: اگر مسؤولان ما به ظرفیت‌های داخلی نگاه کنند پیروزی قطعی از آن ملت ایران خواهد بود.

وی به حادثه آرامکو در عربستان اشاره کرد و یادآور شد: آنها نمی‌خواهند بپذیرند که انصارالله و مردم مظلوم و قهرمان یمن چنین اتفاقی را رقم زده‌اند؛ یک روز عراق و روز دیگر ایران را متهم می‌کنند. شما نزدیک به 5 سال است که با یک ملت مظلوم می‌جنگید و وقتی این حمله انجام شد، سخن از جنایت جنگی مطرح می‌کنید.

حسینی‌بوشهری افزود: شما دست از جنگ بردارید و با این ملت مظلوم اینگونه رفتار نکنید، ملت یمن قهرمانانه می‌جنگند و انقلابیون دنیا و کسانی که دشمن واقعی را می‌شناسند، وارد صحنه شده و بزرگترین ضربه را وارد می‌کنند.

وی در ادامه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: اقتدار یک ملت در پرتو علم و دانش است؛ اگر امروز در صنایع دفاعی و موشکی در منطقه و بخش مهمی از جهان حرف اول را می‌زنیم، به خاطر علم و دانش دانشمندان است و نباید از تحصیل علم غفلت شود.

امام جمعه قم راهپیمایی اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این راهپیمایی به تعبیر رهبر معظم انقلاب زمینه‌ساز تمدن اسلامی است؛ در این حرکت، شیعه و سنی و پیروان دیگر ادیان شرکت کرده و عشق و ارادت خود را به سرور و سالارشهیدان اعلام می‌کنند.

وی گفت: از ملت عزیز عراق به دلیل پذیرایی گرم و از دولت این کشور به دلیل تسهیل امکانات برای زائران اربعین تقدیر کرده و امیدواریم که این مراسم با شکوه بیشتر از گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcydc.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما