شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 82194
منبع : خبرگزاری مهر
طی امسال انجام می‌شود؛

شرکت ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان قم

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از شرکت ۱۰ هزار نفر در برنامه سوادآموزی در این استان طی امسال خبر داد و گفت: قم ۲۷ هزار بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارد.
شرکت ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان قم
شرکت ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته در حوزه سوادآموزی، تعداد بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان قم که در سال ۹۵ در سرشماری نفوس و مسکن ۳۳ هزار نفر اعلام شده بود تا امسال ۶ هزار نفر کاهش یافته و به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش قم برای چهارمین سال متوالی در ارزیابی عملکرد فعالیت‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های سوادآموزی رتبه نخست را در میان استان‌های دیگر کسب کرده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: طی ارزیابی انجام گرفته در سال ۱۳۹۷ از عملکرد شوراهای پشتیبانی سوادآموزی استان که به ریاست استانداران انجام شد، استان قم جزو سه استان برتر انتخاب شد.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته طی امسال ۱۰ هزار نفر در برنامه‌ها و طرح‌های سوادآموزی استان شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا اظهار داشت:‌ انتظار داریم برای اینکه استانی عاری از بیسوادی داشته باشیم تمام افراد با سواد استان در امر سوادآموزی ورود پیدا کنند و تمام مسئولان آموزش‌های لازم را در رتبه نخست برنامه‌ریزی‌های خود داشته باشند.

وی گفت: یکی از اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سوادآموزی را به نتیجه مطلوب برسانند این است که مخاطبین بی سواد و کم سواد خود را به یادگیری سواد و شرکت در کلاس‌های سوادآموزی در دوره‌های پایان سوم ابتدایی و پایان ششم ابتدایی تشویق کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: طرح آموزش عملی «نماز، کلید بهشت» در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت دانش‌های معارفی و احکام اسلامی برای سوادآموزان و تقویت و تحکیم مفاهیم و احکام نماز و قرائت صحیح آن برای تمام سوادآموزان در نهضت سواد آموزی آغاز شده است.

وی گفت: از مهمترین طرح‌های در حال اجرا در راستای اهداف دولت الکترونیک و شهروند هوشمند دوره آموزشی کار با رایانه است که ۱۱۵ نفر از سوادآموزان دوره انتقال در این دوره شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdof0j.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما