پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 82531
منبع : خبرگزاری فارس

وزیر علوم: جامعه نیازمند گسترش فهم آموزه‌های قرآنی است

قم نيوز : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند گسترش قرآن و فهم و نگاه قرآنی در مسائل مختلف است، گفت: باید همه نسبت به این مسئله مهم توجه داشته و در راستای برای گسترش مفاهیم قرآن در جامعه تلاش خود را به کار گیرند.
وزیر علوم: جامعه نیازمند گسترش فهم آموزه‌های قرآنی است
وزیر علوم: جامعه نیازمند گسترش فهم آموزه‌های قرآنی است
به گزارش قم نیوز منصور غلامی عصر امروز در اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان که در مجتمع امین قم از قرآن کریم به عنوان یک حصن حصین برای همه جوانان به ویژه دانشجویان یاد کرد و گفت: از مهمترین ثمرات آشنایی و انس نسل جوان با قرآن کریم دور شدن آنها از آسیب هاست.

وی با بیان اینکه حافظان و حاملان قرآن کریم وظیفه دارند که آموخته‌ های خود را در اختیار دانشگاهیان قرار دهند، افزود: باید به هر نحوی که ممکن است نسل جوان را به سمت قرآن و عترت سوق داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه با وجود توسعه علوم طبیعی و تجربی، تکیه انسان در همه جای عالم به علوم قرآنی و الهی است، گفت: باید قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی در همه عالم فراگیر شود تا مسلمانان و کسانی که شیفته این دین آسمانی شده اند بیش از پیش با قرآن کریم آشنا شوند.

وی بر بهره گیری فعالان قرآنی از ظرفیت های عصر کنونی به ویژه فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید از بسترهای موجود در راستای نشر معارف قرآن کریم بهره بگیریم و فعالان علوم قرآنی می توانند یک شبکه جهانی قرآنی را تشکیل دهند و در راستای تشکیل شبکه بزرگ نشر معارف قرآن کریم از ظرفیت فضای مجازی بهره بگیرند.

غلامی با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند گسترش قرآن و فهم و نگاه قرآنی در مسائل مختلف است، خاطرنشان کرد: باید همه نسبت به این مسئله مهم توجه داشته و در راستای برای گسترش مفاهیم قرآن در جامعه تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizwav.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما