سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : 82663
منبع : خبرگزاری فارس

دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی برگزار می‌شود

قم نيوز : رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت گفت: امسال هم دومین دوره کنفرانس صلح پژوهی به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی در جزیره کیش برگزار خواهد شد.
دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی برگزار می‌شود
دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز عابدین سیاحت اسفندیاری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری کنفرانس صلح پژوهی اظهار کرد: نخستین دوره کنفرانس بین المللی صلح پژوهی 10 اسفند سال گذشته در جزیره کیش برگزار شد که مقاله از 22 کشور به دبیرخانه همایش رسید، امسال هم دومین دوره کنفرانس صلح پژوهی در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین دوره کنفرانس صلح پژوهی به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی است و این کنفرانس 30 محور دارد، کنفرانس در 10  اسفند سال جاری در سه پنل به زبان‌های مختلف است.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: زمان ارسال چکیده مقالات به دومین دوره کنفرانس صلح پژوهی تا 25 آبان ماه و زمان ارسال مقالات تا 30 دی ماه و زمان ثبت نام در کنفرانس تا 30 بهمن است و امکان ارسال از طریق سایت مرکز صلح پژوهی وجود دارد.

سیاحت اسفندیاری با اشاره به مقالات رسیده به نخستین دوره کنفرانس صلح پژوهی اظهار کرد: این مقالات به زبان‌های مختلف بودند و از کشورهای مختلف برای ارائه مقاله در کنفرانس حضور پیدا کردند، یونسکو هم امسال در کنفرانس حضور پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: قرار بود که کنفرانس صلح پژوهی دو سالانه باشد، ولی به دلیل استقبال صاحب نظران، این کنفرانس هر سال برگزار می‌شود، پیش بینی حضور 30 ملیت در دومین دوره کنفرانس صلح پژوهی را داریم.

وی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌ها مانند جامعه المصطفی در نخستین دوره همایش صلح پژوهی مشارکت داشتند و در این دوره از این همایش هم شاهد مشارکت برخی از دانشگاه‌ها خواهیم بود، تبلیغات کنفرانس به صورت کامل در فضای مجازی به خصوص پایگاه‌های خبری صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: کنفرانس صلح پژوهی یک رویداد تخصصی است و کسانی می‌توانند که در این کنفرانس شرکت کنند که صاحب مقاله یا صاحب نظر باشند و یا در کنفرانس ثبت نام کنند، هدف کنفرانس صلح پژوهی، ایجاد یک شبکه تخصصی بین صاحب نظران این عرصه هستیم.

سیاحت اسفندیاری محل دبیرخانه کنفرانس صلح پژوهی را در کیش دانست و تصریح کدرد: این مساله به درخواست مسوولان جزیره کیش بوده و پیشنهاد نامگذاری این جزیره به جزیره صلح و دوستی داده شده است.

وی ادامه داد: یک پایگاه خبری به نام رصد بانان را تاسیس کردیم و این پایگاه خبری به هفت زبان در عرصه حقوق بشر است، به دنبال رصد تحولات حقوق بشر در کشورهای مختلف هستیم و پروانه فعالیت در این زمینه را دریافت کردیم.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت خاطرنشان کرد: این مرکز در سه عرصه آموزش، پژوهش و ارتباطات فعالیت می‌کند و مجلات مختلفی توسط این مرکز به زبان‌های گوناگون منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexp8v.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما