چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 82683
منبع : خبرگزاری تسنیم

15 هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم اسکان پیدا کردند

قم نيوز : مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: تا امروز که ۵ روز از فعالیت‌های قرارگاه مردمی اربعین استان گذشته ۱۵ هزار و ۲۲۸ زائر در این قرارگاه اسکان پیدا کرده و از آن‌ها پذیرایی کردیم.
۱۵ هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم اسکان پیدا کردند
۱۵ هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم اسکان پیدا کردند
به گزارش قم نیوز مهدی قربانی کرم اظهار داشت: امسال چهارمین سال است که شهر مقدس قم افتخار میزبانی زائران اربعین حسینی را دارد،از 13 مهر ماه قرارگاه اربعین فعالیت خود را آغاز کرده است و تا 18 آبان ماه در خدمت زائرین هستیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم تصریح کرد: تا امروز که 5 روز از فعالیت‌های قرارگاه گذشته است 15 هزار و 228 زائر در این قرارگاه اسکان پیدا کرده و از آن‌ها پذیرایی کردیم که نسبت به سال گذشته تعداد زائران 38 درصد بیشتر شده و از این تعداد 12015 زائر آقا و 3213 زائر نیز خانم هستند.

وی با اشاره به حضور پرشور زائران پاکستانی در مراسم اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه زائرین پاکستانی امسال نیز توفیق حضور در حرم سیدالشهدا (ع) را دارند برای ما بستری ایجاد شده است که بتوانیم خدمتگذار آنها باشیم.

قربانی کرم تصریح کرد: در این چند روز از 8 کشور زائران در مصلی قدس حضور پیدا کردند و افتخار میزبانی زائران کشورهای پاکستان، آذربایجان، ترکیه، افغانستان،روسیه، تایلند، هند و عراق را داشتیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم عنوان کرد:از مجموع 15 هزار و 228 زائری که تاکنون در قرارگاه اربعین استان اسکان پیدا کردند 7هزار و 955 زائر ایرانی، 6 هزار و 380 زائر از کشور پاکستان، 636 زائر از جمهوری آذربایجان، 140 زائر ازکشور ترکیه، 105 زائر از کشور افغانستان، 2 زائر از روسیه، 1 زائر از کشور عراق و همچنین یک زائر نیز ار کشور تایلند هستند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی برای زائران تصریح کرد: حدود 200 مبلغ نیز باهدف ارائه خدمات فرهنگی در قرارگاه مردمی اربعین قم فعالیت خواهند کرد.

قربانی‌کرم افزود: هرشب برنامه‌های مختلف فرهنگی برای زائرین برگزار می‌شود و زائران کشورهای مختلف در این برنامه‌ها شرکت کرده و به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgw397.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما