چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : 82689
منبع : خبرگزاری فارس

انتقاد آیت الله سبحانی از مصوبه مجلس در خصوص قهوه خانه ها

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه قهوه خانه ها اماکن عمومی نیستند، گفت: قهوه خانه مصداق اماکن عمومی است و موضوع باید در شورای نگهبان بازنگری شود.
انتقاد آیت الله سبحانی از مصوبه مجلس در خصوص قهوه خانه ها
انتقاد آیت الله سبحانی از مصوبه مجلس در خصوص قهوه خانه ها
به گزارش قم نیوز آیت الله جعفر سبحانی امروز در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم و رئیس جمعیت مبارزه با دخانیت استان قم با اشاره به موضوع طبابت و فقه گفت: این دو رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و در بسیاری از موارد همانند روزه، نوع نماز خواندن، غسل کردن و... اگر چه دستورات کلی را فقیه صادر می کند، اما طبیب در جزئیات ورود کرده و در صورتی که برای بدن مضر باشد، آن را اعلام می کند.

وی بیان داشت: فقیه و طبیب هر دو در خدمت مردم هستند و اقدامات آنها مکمل یکدیگر است و از این رو همانطور که فقیه باید عادل، باتقوا و پیراستگی داشته باشد، طبیب نیز باید از این ویژگی ها برخوردار باشد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه همگان نیازمند تذکر هستیم گفت: پزشکانی که در قم حضور دارند، افرادی حاذق و باتقوا هستند اما نیاز هست برای همه جلسات اخلاقی و تقوایی نیز برگزار شود و از این رو باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

این مرجع تقلید با اشاره به روند توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانی گفت: پیش از انقلاب استان قم از این نظر هیچ امکاناتی نداشت اما به برکت نظام اسلامی، امروزه شاهد توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین احداث بیمارستان هزار تختخوابی در قم هستیم.

 وی با اشاره به طرح "قم شهر بدون دخانیت" که از سوی سازمان جهانی بهداشت مطرح شده است گفت: در این زمینه باید سمینار و جلسات فرهنگ سازی به ویژه در میان جوانان و دانشجویان برگزار کنید چرا که از قم انتظار می رود که در زمینه عدم مصرف مواد مخدر و مواد دخانی وضعیت بهتری داشته باشد.

آیت الله سبحانی همچنین در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه قهوه خانه ها اماکن عمومی نیستند، گفت: قهوه خانه مصداق اماکن عمومی است و موضوع باید در شورای نگهبان بازنگری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccoeq4.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما