پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 82723
منبع : خبرگزاری فارس

پذیرایی از 17 هزار زائر غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم

قم نيوز : مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: در چهار روز نخست فعالیت این قرارگاه بیش از 17 هزار زائر غیرایرانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ایرلند و فرانسه میزبانی شدند.
پذیرایی از 17 هزار زائر غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم
پذیرایی از 17 هزار زائر غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم
به گزارش قم نیوز مهدی قربانی کرم امروز با اشاره به اینکه قرارگاه مردمی اربعین قم چهارمین سال فعالیت خود را تجربه می کند، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 300 هزار زائر غیر ایرانی را از پنجم صفر تا 10 ربیع الاول میزبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این قرارگاه پذیرایی روزانه از 9 هزار زائر غیرایرانی است، گفت: زائرین هر ساعتی در شبانه روز مراجعه کنند پذیرش شده و با ارائه غذای گرم و چای، خدمات پزشکی و دارویی رایگان سعی می کنیم بهترین میزبانی را از زائران اربعین داشته باشیم.

مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم ادامه داد: همه مسئولین، مردم و خیرین تلاش می کنند تا بتوانیم بهترین خدمت را داشته باشیم، در کنار خدمات رفاهی و اسکان، ایستگاه های صلواتی مطابق با ذائقه میهمانان غیرایرانی برپا شده و فعالیت های فرهنگی مختلفی مانند برپایی نمازهای جماعت، مراسم سخنرانی و عزاداری، پاسخ به سوالات شرعی و اعتقادی و... نیز به همت خادمین فرهنگی در حال اجراست.

قربانی کرم افزود: در چهار روز نخست فعالیت این قرارگاه بیش از 17 هزار زائر غیرایرانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ایرلند و فرانسه میزبانی شدند.

وی با اشاره به اینکه کاروان غیرایرانی برای رزرو می توانند به سامانه ثبت نام قرارگاه مراجعه کنند، گفت: در ورودی های شهر نیز خادمان راهنمای زائر مستقر هستند تا زائران غیرایرانی را به سمت قرارگاه دعوت می کنند.

مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم با تاکید بر اینکه میزبانی واسکان زائران غیرایرانی در علاوه بر مصلی قم در مسجد مقدس جمکران، شاه جمال و برخی مساجد نیز انجام میشود، گفت: مردم نیز می توانند مانند فرهنگ ناب عراقی ها در منازل خودشان در حد وسع میزبان این زائران باشند.  

قربان کرمی در پایان با بیان اینکه همه مجموعه های استان در این حرکت معنوی و اثرگذار همدل شدند و مردم قم میزبان این زائران هستند، خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار خادم در قرارگاه تلاش می کنند تا بهترین خدمات را به زائران اربعین حسینی ارائه دهند و امیدواریم مردم این خادمین را تنها نگذارند و نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به نیروهای پشتیبانی قرارگاه در مصلی قم تحویل دهند تا هر چه بهتر بتوانیم از زائران شهر کریمه اهل بیت(س) میزبانی کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbfzbw.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما