شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 82752
منبع : خبرگزاری تسنیم

تأکید آیت‌الله علوی‌گرگانی بر کمک به محرومان و ایتام جامعه

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت خدمت به نیازمندان و ایتام جامعه گفت: در زمینهٔ خدمت به افراد نیازمند دلسرد نشوید چون برخی سنگ‌اندازی کرده و تهمت می‌زنند ولی باپشتکار به فعالیت خود ادامه دهید.
تأکید آیت‌الله علوی‌گرگانی بر کمک به محرومان و ایتام جامعه
تأکید آیت‌الله علوی‌گرگانی بر کمک به محرومان و ایتام جامعه
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار اعضای موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت:فعالیت این موسسه شایسته تقدیر است و اینکه در جامعه افراد بی‌سرپرست را تحت پوشش قرار می‌دهید عمل بسیار خوبی است.

وی افزود: پیامبر(ص)فرزندی را به سرپرستی پذیرفته بودند و پس از مدتی این فرزند فوت کرد که رسول خدا گریه و بی‌تابی کردند، این موضوع نشان‌دهنده رافت و عطوفت رسول خدا بود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد:باید تلاش شود با پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) درزمینهٔ سرپرستی افراد بی‌سرپرست اهتمام داشته باشیم، دنیا محل گذر است و موضوعی که باقی می‌ماند آخرت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از رسول خدا ادامه داد:هنگامی‌که انسان از دنیا می‌رود نخستین موضوعی که وجود دارد و موردتوجه است این‌که مردم درباره وی چه چیزی می‌گویند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد:عمل ما درگرو کار مردم است و باید به این موضوع توجه کنیم مردم چه چیزی درباره ما می‌گویند چون تعریف ما از خودمان مؤثر نیست.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به نیازمندان و ایتام جامعه افزود:فعالیت این موسسه بسیار مهم است چون در راستای ساماندهی افراد بی‌سرپرست است و باید در کار خود دلسرد نشوید چون برخی سنگ‌اندازی کرده و تهمت می‌زنند ولی باپشتکار به فعالیت خود ادامه دهید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)خاطرنشان کرد:دهن مردم بسته نمی شود و هرکاری که انجام دهید حرف زده می شود، هیچ موضوعی شما را از کارتان بازندارد و هدف خود را برای خدا انجام دهید.

4 هزار دانش‌آموز تحت تکفل موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) قرار دارند

عضو شورای راهبردی موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) نیز گفت: 4 هزار دانش‌آموز در قالب 15 شعبه و 45 شهر زیر نظر این موسسه هستند.

سید محمدتقی حسینی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این موسسه اظهار داشت:موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) افراد بد سرپرست و بچه‌های طلاق و یتیم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: این موسسه 18 سال است که مشغول فعالیت است و تلاش می‌کند مشکلات بچه‌های یتیم و بد سرپرست را برطرف کرده و نیازهای آن‌ها را موردتوجه قرار می‌دهد.

عضو شورای راهبردی موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع)بیان کرد:4 هزار دانش‌آموز در قالب 15 شعبه و 45 شهر زیر نظر این موسسه هستند و 363 دانش‌آموز در شهر قم تحت پوشش این موسسه هستند.

حسینی تصریح کرد:تأمین هزینه دانش آموزان مورد تأکید است و دو دانش‌آموز زیر نظر این موسسه در دانشگاه قبول شدند،نکته‌ای که موردتوجه است نظارت مستمر نسبت به این دانش آموزان و موضوعات فرهنگی و اجتماعی مدنظر است.

وی عنوان کرد:در طول سال به این دانش آموزان سبد کالا اهدا می‌شود و در شروع سال تحصیلی به همه آن‌ها لوازم‌التحریر دادیم، همه پول‌هایی که به موسسه می‌آید از طرف خیران است و همه دانش آموزان دارای مددکار هستند و نیازهای روحی و روانی دانش آموزان بررسی و مشاوره‌های روانشناسی و روانکاوی انجام می‌شود.

عضو شورای راهبردی موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع)ادامه داد:سالی دو بار افراد تحت پوشش را ازنظر بهداشت و سلامت جسم موردبررسی قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنیم کرامت این عزیزان حفظ شود و احساس حقارت و کمبود در زندگی خود نداشته باشند.

حسینی ابراز کرد: این موسسه تلاش می‌کند که کار اقتصادی انجام ندهد و پولی که خیر و بانی می‌دهد به‌صورت مستقیم به افراد تحت تکفل پرداخت می‌شود و در همان موضوع هزینه می‌شود.

وی گفت:این دانش آموزان بر اساس معدل و پیشرفت تحصیلی پول بیشتری دریافت می‌کنند و هرکسی که معدل بیشتری می‌گیرد مبلغ بیشتری به وی پرداخت می‌شود تا دانش آموزان دیگر نیز تشویق شوند.

عضو شورای راهبردی موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی با کمیته امداد و اداره کل بهزیستی داریم تا تداخلی در خدمت رسانی به این عزیزان انجام نشود و هم افزایی با موسسات دیگر وجود دارد.

انتهای پیام/‌ 137
https://qomnews.ir/vdcdx50j.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما