يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 82769
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل حج و زیارت قم:

۱۲۱ هزار تن از قم در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

قم نيوز : مدیرکل حج و زیارت قم گفت: تا بیستم مهرماه جاری ۱۲۱ هزارتن از قم برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
۱۲۱ هزار تن از قم در سامانه سماح ثبت‌نام کردند
۱۲۱ هزار تن از قم در سامانه سماح ثبت‌نام کردند
به گزارش قم نیوز مهدی صالحی بیان کرد: از همه همشهریان گرامی می‌خواهیم بدون ثبت‌نام در این سامانه به عراق نروند و این کار را به‌روزهای پایانی موکول نکنند. ثبت‌نام به‌آسانی در منزل، محل کار و با استفاده از گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر است و وقت زیادی از متقاضیان سفر اربعین نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه سماح مبنای برنامه‌ریزی، تدارک امکانات و تسهیل خدمت‌رسانی به زائران است و از همه مشتاقان حضور در مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین درخواست می‌شود تنها با پرداخت مبلغ ۲۲ هزار تومان در این سامانه ثبت‌نام و به‌صورت قانونی به عراق سفر کنند.

صالحی گفت: تمام هزینه‌هایی که در سامانه سماح برای بیمه زائران اخذ می‌شود، به بیمه ایران تخصیص می‌یابد و سازمان حج و زیارت تنها مسئول پیگیری و ثبت‌نام در این سامانه است.

وی همچنین در توصیه‌ای به زائران بیان کرد:‌ امسال مهر کنترل مرزی گذرنامه به‌عنوان ویزا تلقی می‌شود، بنابراین زائران نسبت به ثبت مهر کنترل هنگام ورود به عراق توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ امسال نرم‌افزار موبایلی مصباح که توسط سازمان حج و زیارت طراحی شده است در دسترس زائران قرار می‌گیرد که با این نرم‌افزار ارتباط دوسویه میان آنان و دستگاه‌های خدمت رسان فراهم می‌شود و همچنین اطلاعات لازم برای زائران مانند مختصات منطقه‌ای،‌ مسیریابی، امکانات پیام‌رسانی و ارتباطی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرکل حج و زیارت قم گفت:‌ درراستای اهداف و سیاست‌های ستاد مرکزی اربعین،‌ حج و زیارت قم در اربعین سال جاری اقدام به اعزام زائران به‌صورت شبه کاروانی می‌کند و در همین راستا سرویس‌های حمل‌ونقل و انتقال زائران به کشور عراق در قالب بسته‌های متنوع ارائه می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه،‌ زائران می‌توانند به دفاتر زیارتی مجاز حج و زیارت استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb9zbw.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما