يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 82772
منبع : خبرگزاری فارس

مسؤولان به ملاحظات خاص شهر قم توجه کنند

قم نيوز : رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: شهر قم مسائل، مشکلات و ملاحظات مختص به خود را دارد که باید موردتوجه خاص مسؤولان قرار گیرد.
مسؤولان به ملاحظات خاص شهر قم توجه کنند
مسؤولان به ملاحظات خاص شهر قم توجه کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد یزدی در دیدار رئیس کل جدید دادگستری استان قم اظهار کرد: قم مرکز حوزه و جهان تشیع است و دارای شرایط و خصوصیات ویژه‌ای است که آن را از دیگر استان‌ها متمایز می‌کند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ادامه داد: مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه «سلام‌الله علیها»، مسجد مقدس جمکران، مرکزیت حوزه علمیه، حضور طلاب در حال تحصیل در رشته‌های مختلف و زائران فراوانی که از شهرهای مختلف کشور و خارج از کشور به این شهر رفت‌وآمد می‌کنند مسائل، مشکلات و ملاحظات مختص به خود را دارد که باید موردتوجه خاص مسؤولان قرار گیرد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به وجود مراجع معظم تقلید در قم افزود: وجود مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های استان قم است که لازم است ضمن حفظ احترام جایگاه مرجعیت در پیشبرد و بهبود کارها از رهنمودهای مراجع به‌خوبی بهره برد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در پایان با اشاره مجدد به ویژگی‌های شهر مقدس قم ابراز کرد : معتقدم به‌ویژه در قم باید  قضاتی به کار گرفته شوند که از تجربه‌ خوب و بالایی برخوردار باشند تا بتوانند با رعایت شرع و مواد قانونی، به شکلی مستند و محکم اقدام به صدور حکم کنند.

حجت‌الاسلام مظفری در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از فرصت به‌دست‌آمده گفت: از افتخارات این‌جانب حضور و گذراندن دوران کارآموزی در سال 1371 در استان قم و در دوره ریاست حضرت‌عالی بر قوه قضائیه است. هم‌چنین سال‌ها در سمت رئیس دادگستری شهرستان در شهر کریمه اهل‌بیت توفیق خدمت داشته‌ام و هم‌اکنون نیز افتخار می‌کنم که مجدداً توفیق خدمت در شهر مقدس قم در کارنامه خدمتگزاری‌ام ثبت می‌شود و یقیناً ارشاد و راهنمایی‌های حضرت‌عالی، علما و مراجع معظم راهگشای کارهای این‌جانب خواهد بود.

رئیس‌کل جدید دادگستری استان قم در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اخیر دادگستری استان افزود: در سیستم قضایی کنونی یکی از مشکلات، اطاله دادرسی است که در تلاشیم اوقات دادرسی را به حداقل زمان قانونی برسانیم و در حال حاضر اصلاح ساختار تشکیلاتی و بهبود آن در دستور کار است

وی هم‌چنین از سازوکار جدید و مناسبی که برای پذیرش اعاده دادرسی بر اساس ماده 477 تنظیم‌شده و سرعت بسیار خوبی که در رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها ایجادشده خبر داد.

مظفری افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در قم متقاضی خدمت قضاوت در قم زیاد است لیکن سعی می‌کنیم نیروهایی را در قم به‌کارگیری کنیم که از علم، مهارت و تجربه‌ی بالایی برخوردار باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf0edc.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما