يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 82779
منبع : خبرگزاری تسنیم
عضو هیئت‌رئیسه شورای ‌شهر قم:

دخالت‌های خارج از شورا در قم زیاد است

قم نيوز : عضو هیئت‌رئیسه شورای ‌شهر قم با انتقاد از تأخیر در اجرای پروژه شهیدان برقعی و دخالت‌های غیرمسئولانه در مدیریت شهری، گفت: متأسفانه دخالت‌های خارج از شورا در قم زیاد است.
عضو هیئت‌رئیسه شورای ‌شهر قم: دخالت‌های خارج از شورا در قم زیاد است
عضو هیئت‌رئیسه شورای ‌شهر قم: دخالت‌های خارج از شورا در قم زیاد است
به گزارش قم نیوز محمود مسگری با انتقاد از تأخیر در اجرای پروژه شهیدان برقعی و دخالت‌های غیرمسئولانه در مدیریت شهری، اظهار داشت: متأسفانه دخالت‌های خارج از شورا در قم زیاد است اما در شهرهای دیگر مانند یزد، شیراز، کرمان و کاشان که پروژه‌های احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی پیشرفت داشته، به این دلیل است که دخالت‌های کمتری وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است بخش زیادی از این دخالت‌ها قانونی باشد، افزود: ما در قم با فشار در این موضوع رو‌به‌رو هستیم که گاهی برخی افراد صاحب نفوذ نسبت به تعیین اولویت‌ها مداخله دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: حتی برخی از افراد که قول‌هایی را در انتخابات به مردم داده‌اند، فشارهایی را به مجموعه مدیریت شهری می‌آورند تا آن قول‌ها جامعه عمل پوشانده شود و این در تغییر و تعیین اولویت‌ طرح‌های عمرانی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه معتقدم که اگر از جایگاه علما و مراجع نیز به‌درستی استفاده شود، یک فرصت است و نه تهدید، خاطرنشان کرد: ما بومی قم هستیم و این موضوعات را به‌خوبی لمس کرده‌ایم که وجود علما برای قم یک فرصت است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: برخی مدیران کم‌کاری‌های خود را به‌واسطه وجود معارضین خاص عنوان می‌کنند؛ هرچند که در بعضی از موضوعات ممکن است برخی آقازادگان مداخله داشته باشند اما وقتی مستقیم با علما صحبت می‌کنیم، وجود آن‌ها را فرصت می‌بینیم.

مسگری بابیان اینکه بزرگ‌ترین آسیب ما نبودِ نظام جامع مدیریت شهری است، گفت: اگر شهر، شهرداری محور باشد و دیگر دستگاه‌ها موظف به همکاری با شهرداری باشند، پروژه‌ها بهتر حرکت می‌کنند. به‌عنوان نمونه پیاده راه‌سازی خیابان ارم است که در فاز دوم همه مسئولیت‌ها بر عهده شهرداری گذاشته‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccomq4.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما