يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 82789
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام نواب خبر داد:

همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه های آلمان

قم نيوز : رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به تدریس ۳۱ استاد خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یکی از افتخارهای این دانشگاه برگزاری دوره های کوتاه مدت شیعه شناسی، اسلام شناسی و ایران شناسی است که در این دوره ها بیش از ۲۵۰ استاد از کشورهای مختلف در این دوره ها شرکت کرده اند.
همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه های آلمان /تدریس ۳۱ استاد خارجی
همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه های آلمان /تدریس ۳۱ استاد خارجی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، صبح امروز در آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب که در سالن همایش‌های این دانشگاه  برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون هزاران طلبه از ۱۲۰ کشور جهان در جامعه المصطفی العالمیه مشغول تحصیل هستند گفت: این مرکز علمی ارتباطات گسترده ای در دنیا ایجاد کرده؛ ولی این ارتباط تنها به ادیان اسلامی خلاصه شده که دانشگاه ادیان و مذاهب تکمیل کننده آن با همه ادیان و مذاهب جهان است.

وی با اشاره به تدریس ۳۱ استاد خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب  گفت: یکی از افتخارهای این دانشگاه برگزاری دوره های کوتاه مدت شیعه شناسی، اسلام شناسی و ایران شناسی است که در این دوره ها بیش از ۲۵۰ استاد از کشورهای مختلف در این دوره ها شرکت کرده اند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با تاکید بر اینکه امروزه از حوزه انتظارات زیادی می رود گفت: حوزه های علمیه با کارهای عمیق و گسترده پژوهشی و همچنین ایجاد ارتباط های بین المللی مانند گذشته در حال درخشیدن است و ثمرات مفید آن را همگان درک خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب ادامه داد: ۳۷ سفر علمی آموزشی برای دانشجویان این دانشگاه برگزار شده  است؛ همچنین قراردادهای فرهنگی مختلف میان دانشگاه های آلمان و دانشگاه ادیان و مذاهب به امضا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب آغوش خود را برای همه بشریت باز کرده است، ادامه داد: اسلام برای همه بشریت پیام دارد و دانشگاه ادیان نیز در این راستا برای همه بشریت با هر دین و مذهبی پیام دارد.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت ۲۵ ساله این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال گذشته آغاز و درحال حاضر ۳۹۰ دانشجوی غیرایرانی از ۲۰ ملیت در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان  با اشاره به لغو سفر دکتر ظریف وزیر امورخارجه  به قم  گفت: به دلیل سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران، سفر دکتر ظریف به قم و حضور وی در آئین آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه لغو شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdn50j.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما