يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 82796
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو خبرگان رهبری:

سازمان اوقاف در حسابرسی موقوفات دقیق و حساب شده عمل کند

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت بالای سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف در نظارت و حسابرسی موقوفات دقیق و حساب‌شده عمل کند.
سازمان اوقاف در حسابرسی موقوفات دقیق و حساب شده عمل کند
سازمان اوقاف در حسابرسی موقوفات دقیق و حساب شده عمل کند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل با بیان این‌که طلاب و روحانیون نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارند، اظهار داشت: وقف امر دینی است و علما و حوزویان نیز مبلغ دین هستند و همان‌طوری که سایر اعمال دینی را مورد تأکید قرار می‌دهند وقف را هم باید موردتوجه قرار بدهند.

وی با بیان این‌که روحانیون باید از هر فرصتی برای اشاعه این فرهنگ دینی بهره ببرند، تأکید کرد: هر چیزی که از دین باشد علما وظیفه‌ دارند آن را در بین مردم تشریح کنند و در واقع تبیین آن را بر عهده داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین توکل در پاسخ به این سؤال که عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در یک سال اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: توان اوقاف خیلی بالاست؛ اگر عملکرد، متناسب با توان اوقاف باشد قابل‌قبول است و در غیر این صورت نمی‌تواند مفید باشد.

وی بر ضرورت بررسی دقیق موقوفات تأکید کرد و گفت: خیلی از جاها امر وقفی زیر سؤال است اما متصدی و مسئول این کار در اوقاف آن را خوب و دقیق بررسی نمی‌کند، به‌عنوان‌مثال ما شاهد هستیم که در برخی از مواقع اجاره موقوفه بسیار بالاتر از رقمی که دریافت می‌شود اما سازمان اوقاف این بررسی را به‌ خوبی انجام نداده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb0zbw.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما