دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 82800
منبع : خبرگزاری تسنیم

برنامه صادرات استان قم در سال 98 محقق می‌شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به فاصله هشت میلیون دلاری از رقم ۱۵۴ میلیون دلاری تحقق پیش‌بینی برنامه استان در صادرات، این فاصله اندک را حاکی از تحقق برنامه سال ۹۸ دانست.
برنامه صادرات استان قم در سال ۹۸ محقق می‌شود
برنامه صادرات استان قم در سال ۹۸ محقق می‌شود
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در کارگروه توسعه صادرات استان قم که ظهر امروز در تالار امام جواد (ع)‌ استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشبختانه رقم 154 میلیون دلاری پیش‌بینی استان در صادرات، فاصله زیادی با رقم تحقق‌یافته ندارد، اظهار داشت: هشت میلیارد دلار فاصله است که حاکی از تحقق برنامه سال 98 است.

وی با بیان اینکه کاهش صورت گرفته نسبت به گذشته باید با دسته‌بندی عوامل انجام شود، افزود: گمرک و سازمان صمت باید ارزیابی کند تا کارمان با آسیب‌شناسی جلو برود و حق‌وحقوق استان را نمایش دهیم که اگر مانعی هست رفع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: قطعاً صادرات استان با لحاظ صادرات غیررسمی بیش از این اعداد است و مهم است که این عدد را برای تعیین تکالیف در استان بدانیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشران توسعه استان قم صادرات است، گفت: روی این موضوع حتماً باید حساس باشیم. تحلیل کنیم و دنبال راهکار بگردیم. مشکلاتی که داخل استان است باید رفع کنیم و مشکلات دیگر را به مرکز منعکس کنیم.

غضنفری با بیان اینکه یارانه صادراتی فرصت است، خاطرنشان کرد: بانک عامل اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه را انجام می‌دهد اما تسهیلات شناور، جسارت و همت استان را می‌خواهد .

وی افزود: ضرورت استفاده از ظرفیت ریلی در استان بارها تأکید شده است. گزارشی هم به استان دادند. معلوم است که این اراده وجود دارد. ضمن اینکه اتفاقات سال گذشته در حوزه حمل‌ونقل را هم باید در نظر گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه در همکاری شبانه‌روزی دستگاه‌ها مقداری مشکلات استان را کاهش دادیم اما توسعه حمل‌ونقل ریلی یک کار اساسی است، تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری راه‌آهن به توجیه نیاز داریم.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و نیزار نیاز به تهیه گزارشی دارد که بار برای توجیه اقتصادی این اقدام قابل تأمین است؟ از طرفی راه‌آهن باید از تأمین منابع از استان قطع امید کند اما هر پیشنهادی که از طریق نمایندگان قابل‌پیگیری باشد را به استان اعلام کند.

غضنفری با بیان آینه دنبال افزایش ارزش صادرات افزایش هستیم، ادامه داد: اما مسئله وزن هم باید افزایش پیدا کند. درخواست‌های متعددی هم دوستان سپاه دارند که اول باید گزارش بدهند تا ادامه کار بدهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchv6n6.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما