سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 82830
منبع : خبرگزاری فارس

دانش آموزان باید در حوزه محیط زیست مطالبه‌گر باشند

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه و مطالبه گر باشند.
دانش آموزان باید در حوزه محیط زیست مطالبه‌گر باشند
دانش آموزان باید در حوزه محیط زیست مطالبه‌گر باشند
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امروز آثار مخرب غفلت و بی توجهی به محیط زیست در گذشته، هرچه بیشتر در کشورمان خودنمایی کرده و ما شاهد بحران‌ها و چالش‌های متعدد زیست محیطی هستیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در میان کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشورمان، باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه، دغدغه مند و مطالبه گر بوده و به آسانی از کنار اینگونه مسائل و مشکلات عبور نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به همکاری‌های گسترده شکل گرفته با نظام آموزش و پرورش در سال‌های اخیر، تصریح کرد: اجرای طرح «یک ساعت با محیط بان» و تدریس مطالب و کتاب‌های درسی در حوزه محیط زیست، اقدامات مثبت و مؤثری بوده است که همچنان با جدیت در حال انجام و پیگیری است.

وی از برگزاری دوره آموزشی زیست محیطی ویژه مربیان پیش دبستانی در استان قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای طرح «مدیریت سبز» در مدارس نیز موضوع بسیار جدی است که باید با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط، در استان عملیاتی شود.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه آموزش موجب تغییر در رفتار فرد و جامعه می شود، اظهار داشت: در مدارس استان قم برای آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی فعالیت‌هایی از جمله استفاده کمتر از کاغذ و تفکیک زباله با جدیت پیگیری می شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawana.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما