چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 82846
منبع : خبرگزاری تسنیم

زائر مشهدی به نیابت از شهید سامانلو کربلایی شد

قم نيوز : مسئول طرح نائب الشهید گفت: بر اساس طرح نائب الشهید خانواده اسماعیلی از مشهد مقدس به شهر قم سفرکرده و کارت نائب الشهید را از پدر شهید سعید سامانلو دریافت کردند و به نیابت از این شهید راهی کربلا شدند.
زائر مشهدی به نیابت از شهید سامانلو کربلایی شد
زائر مشهدی به نیابت از شهید سامانلو کربلایی شد
به گزارش قم نیوز مجتبی سیاری با اشاره به اجرای طرح نائب الشهید ،اظهار داشت: هم‌زمان با حضور زائران اربعین حسینی در استان قم طرح نائب الشهید در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح باهدف ترویج و نشر  فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت برگزار و به معرفی 100 شهید مدافع حرم و شاخص استان قم و شهدای شاخص کشوری و بین‌الملل می‌پردازد و 32 هزار کارت نائب الشهید بین زائران اربعین توزیع می‌شود.

مسئول طرح نائب الشهید بابیان اینکه در این طرح کتاب زندگی‌نامه شهدا و فلش کارت و بروشور معرفی شهدا تقدیم زائران حسینی می‌شود،ادامه داد: محتوای اربعین و راهنمای زائران در این طرح به زبان فارسی و اردو توزیع می‌شود، در ایستگاه نائب الشهید که در مصلای قدس و حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برپاشده است کارت‌های "نائب الشهید" به زائرین تقدیم می‌شود که همراه با معرفی شهدا و کتب سیره شهدا و روایت گری توسط خانواده‌های معظم شهدا و راویان انجام می‌گردد.

سیاری بیان کرد: بر اساس طرح نائب الشهید زائران حسینی به نیابت از یکی از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم به پیاده‌روی اربعین و زیارت به کربلای معلی رفته و با این شهید انس گرفته و ثواب زیارت را به این شهید هدیه کرده و با این شهید ارتباط گرفته و رفع مشکلات و برآورده شدن حاجاتش را از این شهید خواسته تا آخر با یاد و نام این شهید زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه طرح نائب الشهید یک طرح ملی است که باهدف معرفی شهدا به جامعه انجام می‌شود،عنوان کرد: بر اساس این طرح فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج و پیوند عاطفی، فرهنگی و ارزشی بین نسل جوان دوران دفاع مقدس و نسل جوان امروز ایجاد می‌شود، همچنین معرفی شهدای مدافع حرم و بیان سیره عملی و رفتاری و سبک زندگی شهدا به نسل جوان در این طرح موردتوجه است.

مسئول طرح نائب الشهید گفت: بر اساس طرح نائب الشهید خانواده اسماعیلی از مشهد مقدس به شهر قم سفرکرده و در منزل شهید سامانلو حضور پیداکرده و کارت نائب الشهید را از حاج قنبر سامانلو پدر شهید سعید سامانلو دریافت کردند و به نیابت از این شهید گران‌قدر برای حضور در مراسم اربعین حسینی راهی کربلا شدند.

سیاری با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: شهید سعید سامانلو از شهدای مدافع حرم فرمانده گروهان دوم گردان چهارم امام حسین(ع) لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) بود که در عملیات آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا (س) سوریه در سن 34 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی افزود:در راستای طرح بیت الحسین(ع) حدود 50 نفر از رزمندگان، پیشکسوتان،جانبازان، راویان، خادمین شهدا و خانواده‌های معظم شهدا برای تکریم از زائرین اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسئول طرح نائب الشهید خاطرنشان کرد: 12 خانواده شهید در راستای این طرح منازل خودشان را در اختیار زائرین و میهمانان اربعین قرار داده‌اند،این طرح از منازل شهدا کلید خورد و این آمار روبه افزایش بوده و در مرحله اول تا 110 خانواده خواهد رسید .

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-6n6.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما