شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 82882
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله سند: تأثیرگذاری هنرمندان متعهد کمتر از اندیشمندان بزرگ نیست

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید نجف گفت: تأثیرگذاری هنرمندان متعهد ما کمتر از اندیشمندان بزرگ نیست زیرا هنرمندان متعهد تأثیری بسزایی در میدان فرهنگ و تربیت ایفا می‌کنند.
آیت‌الله سند: تأثیرگذاری هنرمندان متعهد کمتر از اندیشمندان بزرگ نیست
آیت‌الله سند: تأثیرگذاری هنرمندان متعهد کمتر از اندیشمندان بزرگ نیست
به گزارش قم نیوز آیت‌الله شیخ محمد سند بحرانی در حاشیه بازدید از موکب اهالی هنر و رسانه در عمود 299 مسیر نجف به کربلا گفت: هنر و اندیشه همانند دو بال برای پرواز هستند و هیچ‌کدام بدون دیگری اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

وی بیان اینکه انسان در کنار قوه اندیشیدن دارای شعر و احساسات است، ابراز کرد: اندیشه‌ای که با احساسات همراه نباشد کارایی ندارد و انسان به آن اندیشه ایمان نخواهد داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به تأثیرگذاری هنر یادآور شد: هنر شبیه گریستن در عزاداری امام حسین است که در آن اندیشه همراه با احساسات متبلور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هنر و اندیشه در کنار هم راه فرهنگ و پرورش را طی می‌کنند، گفت: هنر در نقش تربیتی جامعه نقش بزرگی ایفا می‌کند که نباید از آن غافل شد.

آیت الله سند با اشاره به نقش هنر در پاسخ‌گویی به شبهات ابراز کرد: به وسیله هنر به بهترین شکل می‌توان با دلیل و برهان پاسخ شبهات را داد.

وی نقش تربیتی هنر در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: تأثیر هنر در تربیت جامعه بسیار کارساز است ولی متأسفانه آن‌گونه که شایسته است از هنر در این زمینه استفاده نکرده‌ایم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه متأسفانه ما هنوز به هنر کاملاً میدان نداده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما نباید از میدان هنر و تأثیرگذاری آن غافل شویم و در این میدان نیز باید در به‌روز کردن ابزار تلاش کنیم زیرا هر چه ابزار هنر به‌روز تر باشد کارایی و تأثیر آن بیشتر است و پیام هدف را بهتر منتقل خواهد کرد.

وی با قدردانی از هنرمندان متعهد کشور که از ابزار هنر در تبلیغ و ترویج دین بهره می‌گیرند گفت: تأثیرگذاری هنرمندان متعهد ما کمتر از اندیشمندان بزرگ نیست زیرا هنرمندان متعهد تأثیری بسزایی در میدان فرهنگ و تربیت ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi6n6.23ni6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما